מאקרו טכנולוגי
מסר לעולם: למה קפצו הורדות האפליקציות
ההחלטה של אפל לפתוח את היישומים המיידיים ל־iMessage למפתחים חיצוניים הקפיצה את הורדות האפליקציות והוכיחה שהתחום עדיין חי
פתיחת יישום המסרים המידיים של אפל iMessage למפתחים חיצוניים היתה מהחידושים הבולטים בגירסה החדשה של מערכת ההפעלה iOS 10 לאייפון ולאייפד. הצעד הפך את היישום לשדה משחקים ענק שאפשר למפתחים ליצור עבורו שלל אפליקציות, מסטיקרים ועד ביצוע רכישות משותפות, בלי לעזוב את חלון השיחה.
- אפל השיקה את פלטפורמת הפרסום באפסטור
- טוויטר רוצה למצוא קונה עד החודש, אבל גוגל, אפל ודיסני בחוץ
- חוקרים איתרו כ-400 אפליקציות נגועות בנוזקה זדונית בגוגל פליי
קצת פחות מחודש לאחר שהגרסה החדשה של iOS הופצה למשתמשים, נתונים של חברת המחקר Sensortower מראים עד כמה פתיחת היישום תרמה להורדות של האפליקציות שמפתחיהן ניצלו את היכולת החדשה. מפתחים שמיהרו להתאים את האפליקציות שלהם ל־iMessage רשמו זינוק של עד אלפי אחוזים במספר ההורדות.
עם הנהנות הבולטות נמנות אפליקציות מוכרות כמו משחק המובייל Words with Friends של זינגה ואפליקציית הזמנת המקום במסעדות OpenTabe. ההורדות של שתיהן זינקו ב־74% ו־65% בהתאמה בשבוע הראשון לאחר הפצת iOS 10 לעומת שבועיים קודם לכן. הזינוקים הגדולים באמת נשמרו לאפליקציות מוכרות פחות.
המרוויחה העיקרית, עם עלייה עצומה של 1,583% במספר ההורדות, היא אפליקציית הסטיקרים JibJab שנהנתה מקידום של אפל. לאחריה תפסו את המקומות הראשונים GIF Keyboard עם צמיחה של 129%, האפליקציה לאיתור תמלילי שירים Genius (עם 108%) ומקלדת הגיפים Giphy (עם 77%). אלה אמנם לא אפליקציות אלמוניות לחלוטין, אך גם לא השחקניות החזקות בתחום ההורדות ובהחלט אפליקציות בעלות סינרגיה לעולם המסרים.
אפליקציות המובייל לא מתו. הן חזקות מתמיד וקיבלו פלטפורמה חדשה להתפתח בה. בעתיד יצוצו לא מעט אפליקציות מטופשות, אבל מפתחים קטנים וחכמים עם רעיונות מקוריים יוכלו להשתמש בחזית החדשה לבניית אימפריות חדשות.