פייסבוק מודה: מסרנו למפרסמים נתונים שגויים לגבי הצפייה בסרטוני הווידיאו
ענקית האינטרנט מסרה כי במשך שנתיים העבירה חישוב מוטעה של זמן הצפייה הממוצע - רק על סמך משתמשים שצפו בסרטון לפחות שלוש שניות; המפרסמים זועמים
- חצי מבעלי הסמארטפון לא מורידים אפליקציות חדשות
- והרי החדשות: הרשתות החברתיות נגד הפצת ידיעות שקריות
- בעמק הסיליקון פיתחו אפליקציה שתעזור להילרי לנצח בבחירות
לאורך התקופה המדוברת הרשת החברתית הציגה את זמן הצפייה הממוצע בווידיאו, נתון בעל חשיבות רבה למפרסמים, רק על סמך משתמשים שצפו בסרטון לפחות שלוש שניות. אופן חישוב זה ניפח את זמן הצפייה הממוצע, שכן הוא לא כלל משתמשים שצפו בסרטון לזמן קצר מאוד ושהכנסתם לחישוב היתה מביאה לקיצור משמעותי בזמן הממוצע.
החברה אמנם הודיעה על החישוב השגוי לפני כחודש, אבל הפרסום, באחד מפורומי הסיוע של הרשת החברתית, לא זכה לתשומת לב משמעותית עד ש"הוול סטריט ג'ורנל" דיווח עליו אתמול (ה') בלילה. החברה גם הודיעה על הטעות ישירות לסוכנויות רכישת המדיה. לאחת מהן, פאבליסיס, שב-2015 רכשה בעבור מפרסמים פרסומות בשווי של 77 מיליארד דולר, נאמר שהחישוב הביא לניפוח של בין 60% ל-80% בזמן הצפייה הממוצע.
החישוב הבעייתי הביא לכך שמפרסמים לא קיבלו אומדן נכון של הביצועים של פרסומות וידיאו שרכשו בפייסבוק, ועלול היה להשפיע על החלטותיהם לגבי רכישת פרסומות בפלטפורמות מתחרות, דוגמת יוטיוב של גוגל.
מפייסבוק נמסר בתגובה: "לאחרונה גילינו טעות באופן שבו אנחנו מחשבים את אחד ממדדי הווידיאו שלנו. הטעות תוקנה, לא השפיעה על החיוב, והודענו עליה לשותפינו. גם שינינו את שם המדד על מנת להבהיר טוב יותר מה אנחנו מודדים. מדובר במדד אחד מתוך רבים שהשותפים שלנו נעזרים בהם על מנת להעריך את קמפני הווידיאו שלהם".
בפאבליסיס לא קיבלו את תגובת פייסבוק כמו שהיא. "במאמץ להרחיק את עצמם ממדדים שגויים, פייסבוק הפסיקה את השימוש בממדים ישנים והציגה מדדים 'חדשים' בספטמבר", נכתב בהודעה שנשלחה ללקוחות הסוכנות, "למעשה, הם ממציאים שמות חדשים למה שהם התכוונו למדוד מלכתחילה. הדבר שב ומדגיש את הצורך באימות של גורם חיצוני לפלטפורמה של פייסבוק. שנתיים של דיווחי ביצועים מנופחים הן דבר בלתי מקובל".