$
אפליקציות

חצי מבעלי הסמארטפון לא מורידים אפליקציות חדשות

הדו"ח השנתי של חברת קומסקור מראה כי 13% ממשתמשי המובייל אחראים ליותר מחצי מכלל ההורדות. בנוסף, משתמשים מקדישים את רוב זמן הגלישה שלהם למספר מצומצם של אפליקציות פופולריות כגון פייסבוק ויוטיוב

הראל עילם 12:0018.09.16

לתשומת לב מפתחי האפליקציות – רוב המשתמשים לא מורידים אפליקציות מדי יום, ומיעוט קטן של משתמשים פעילים במיוחד אחראיים לרוב הורדות האפליקציות. כך עולה מהדו"ח השנתי האחרון של חברת המחקר קומסקור על תעשיית המובייל בארה"ב.

 

לפי קומסקור, המשתמש הממוצע מוריד 3.5 אפליקציות מדי חודש – אבל בתוך הממוצע מסתתר פער משמעותי: הרוב המוחלט של המשתמשים מורידים כמות אפסית של אפליקציות, ומיעוט קטן הוא שאחראי לרוב ההורדות. 49% מהמשתמשים אינם מורידים אפליקציות – או לפחות לא הורידו אפילו אפליקציה אחת במהלך חודש יוני האחרון, כאשר נערך הסקר. 13% הורידו אפליקציה אחת ו-11% הורידו שתי אפליקציות. כלומר, 73% מהמשתמשים הורידו 2 אפליקציות או פחות, הרבה פחות מהממוצע.

 

נתונים שצריכים להדאיג גם את המפתחים וגם את המשתמשים נתונים שצריכים להדאיג גם את המפתחים וגם את המשתמשים צילום: גוגל פליי

 

7% מהמשתמשים הורידו בין 5 ל-7 אפליקציות ו-6% הורידו למעלה משמונה – לפי קומסקור, 13% האלו אחראיים ליותר מחצי מכל ההורדות במהלך חודש יוני.

אילו לא נתונים מפתיעים במיוחד – דוחות ישנים יותר של קומסקור וחברות מחקר אחרות הראו שרק קומץ קטן של משתמשים אחראיים לרוב ההורדות. קומסקור טוענת דווקא כי מדובר בשיפור משמעותי לעומת שנים קודמות, אז למעלה מ-70% מהמשתמשים לא הורידו אפליקציות. החברה מסבירה את הפער בשיפור במתודולוגיית איסוף הנתונים שלה ובכך שיותר משתמשים מרגישים בנוח עם הורדת והתקנת אפליקציות נוספות.

 

אבל ללא ספק מדובר בנתונים שצריכים להדאיג את מפתחי האפליקציות. משתמשים לא רק מורידים פחות אפליקציות, הם גם משתמשים בהן לעיתים רחוקות. חברת המחקר ציינה כי גם רק רבע מכל המשתמשים שאכן מורידים אפליקציות משתמשים בה יותר מפעם אחת. הדבר אומר כי למפתחי אפליקציות יש הזדמנות אחת לשכנע את הצרכנים להפוך להיות משתמשים נאמנים.

 

זה לא הכל – נתח הולך וגדל מהזמן של המשתמשים מקדש למיעוט של אפליקציות פופולריות ומותקנות מראש, כך שלמפתחי האפליקציות יש גם פחות הזדמנות לנסות ולסחוף אחריהן את הצרכנים. קומסקור טוענת כי משתמשי סלולר מבלים פחות זמן בגלישה באינטרנט, צפיה במדיה או שימוש באפליקציות חדשות מאי פעם – החברה אומרת כי 73% מכל הזמן של המשתמשים על גבי המכשיר שלהם מופנה ל-3 האפליקציות הפופולריות ביותר של אותם משתמשים, ואילו הן בדרך כלל: פייסבוק, פייסבוק מסנג'ר ויוטיוב, אפליקציות שפותחו על ידי גוגל או פייסבוק. לפני כשלוש שנים, דרך אגב, השיעור עמד על 64%.

 

בראיה גלובלית, הנתונים שקומסקור מעלה צריכים להדאיג לא רק את מפתחי האפליקציות. עולה מהם שמשתמשי סלולר לכודים בתוך האקו-סיסטם שלהם ונאמנים לאפליקציות המוכרות להם, ואינם יוצאים ממנו. על אחת כמה וכמה כשהאפליקציות הפופולריות הן לרוב אפליקציות כגון יוטיוב או פייסבוק שכבר מתאימות את עצמן למשתמש, ומציגות לו רק מידע שמתאים לתפיסת העולם שלו – לעיתים קרובות בלי שהמשתמש מבין זאת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x