טוויטר העבירה לראשונה משחק פוטבול בשידור חי - עם 2 מיליון צופים
זהו השידור הראשון מליגת ה-NFL מבין עשרה, שיועברו חינם למשתמשי השירות בעולם; עם זאת המספרים בטוויטר לא מתקרבים לאלה של ערוצי הטלוויזיה
14:0417.09.16
כ-2 מיליון איש צפו ביום חמישי דרך טוויטר במשחק הפוטבול הראשון שמועבר בשירות בשידור חי, בו התמודדו הניו יורק ג'טס מול הבפאלו בילס. על פי דיווח באתר re/code, כ-243 אלף איש צפו בשידור בכל רגע נתון.
מדובר באבן דרך עבור טוויטר בשינוי הכיוון שהיא מבצעת מרשת חברתית לפלטפורמת וידאו חי וחדשות, השידור הראשון מבין עשרה משחקי יום חמישי מעונת ליגת NFL הנוכחית שיועברו לחינם למשתמשי השירות ברחבי העולם.
במונחים מספריים, עם זאת, השידור בטוויטר עדיין לא מתקרב למספרים של ערוצי הטלוויזיה (48 מיליון צופים במשחק, לפי נילסן) ושל השידורים החיים באתרי האינטרנט של CBS ושל ליגת ה-NFL, שהסתכמו ביחד ב-15.4 מיליון צופים. בנוסף, עדיין קשה להגיד כמה מתוך 2 מיליון הצופים הם אנשים נטולי חשבון קבוע בטוויטר שיהפכו למשתמשים קבועים בעקבות הצפייה.
קראו עוד בכלכליסט:
- טוויטר מגיעה למסכי הטלוויזיה עם שלוש אפליקציות חדשות
- טוויטר מחשבת מסלול מחדש: שילוב תוכן חיצוני לא יכלל במספר התווים
- המלחמה על הווידיאו: טוויטר תחלוק את רווחי הפרסום עם המשתמשים
השידור זכה לתגובות נלהבות בקרב רבים מהמשתמשים באמצעי התקשורת, שסיכמו אותו תחת כותרות כמו "טאצ'דאון אמיתי" (ב-CNET) או פורבס שקרא לקוראיו להתנתק מערוצי הספורט בטלוויזיה. מלבד היכולת לצפות בחינם במשחק על גבי הטלוויזיה, המחשב או הטלפון ללא תקלות או שיהויים, היתה הסיבה העיקרית לתגובות החיוביות החיבור שטוויטר ביצעה בין השידור לתגובות הצופים מתוך הרשת החברתית שהוצגו בזמן אמת לצידו ויצרו שיחה מקוונת סביב המשחק.
אפליקציית טוויטר לטלוויזיה צילום: Tim Perzyk_Twitter
כחלק מהמהלך, השיקה טוויטר ביום רביעי את האפליקציות הראשונות שלה לטלוויזיות חכמות - עבור אפל TV, אמזון פייר TV ואקסבוקס ONE - במטרה לאפשר לבעלי המכשירים הללו לצפות במשחק על מסך הטלוויזיה, ובהמשך בתכני וידאו נוספים.