המלחמה על הווידיאו: טוויטר תחלוק את רווחי הפרסום עם המשתמשים
כחלק משורת צעדים שהיא מבצעת כדי להפוך לשחקנית משמעותית בתחום הווידיאו ובמאמץ למשוך עוד משתמשים, טוויטר תעניק ליוצרי התוכן 70% מרווחי מהפרסומות המוצגות ליד הסרטונים
- הפרלמנט הבריטי: פייסבוק, טוויטר ויוטיוב משמשות קרקע פוריה לטרור
- בורסות ניו יורק ננעלו בעליות קלות, טוויטר צנחה בכמעט 6%
- טוויטר מבקשת מהמשתמשים להפוך את התמונות שלהם לפרסומת
ההחלטה להציע נתח גדול כל כך מההכנסות, מעריכים בתעשיה, נובע מעמדת הנחיתות של טוויטר מול יוטיוב, שמציעה הן קהל גדול (יותר ממיליארד משתמשים, פי שלושה מטוויטר) והן זיהוי כיעד מוביל לצפיה בווידיאו, ולעומת פייסבוק שאמנם לא משלמת למרבית יוצרי התוכן אבל מציעה חשיפה לקהל של 1.6 מיליארד משתמשים וסיכוי גבוה להגיע להפצה ויראלית של התוכן.
המהלך מצטרף לשורת צעדים שטוויטר ביצעה לאחרונה בניסיון לבסס את עצמה כשחקנית משמעותית יותר בתחום הווידיאו, החל מרכישת אפליקציית השידור החי פריסקופ (שלא נכללת בהסדר החדש), דרך חתימת הסכמי שידור עם גופים כמו ליגת ה-NFL וה-NBA, ועד למו"מ שמתקיים עם אפל, לפי דיווחים לא רשמיים, במטרה לשלב את טוויטר באפל TV. גם בישראל פועלת טוויטר בשבועות האחרונים בנסיון להגיע להסכמי תוכן עם גופי שידור והפקה.
הויתור על 70% מההכנסות נשמע אולי קיצוני, אבל עבור טוויטר זה צעד הגיוני: החזרת מספר המשתמשים הפעילים לצמיחה משמעותית היא מטרה ראשונה בחשיבותה עבור החברה. קצב הצמיחה ירד למספר חד ספרתי ברבעונים האחרונים ומתקשה להתרחק מקו ה-300 מיליון כבר חודשים ארוכים. אם מהלכי הווידיאו יצליחו לחולל שינוי חיובי בהבאת משתמשים חדשים, החברה יכולה להרשות לעצמה לוותר על כמה אחוזים מהכנסתה.