פייסבוק מעדיפה אלגוריתמים על בני אדם
הרשת החברתית פיטרה את צוות העורכים שהפעיל את תכונת הנושאים החמים (Trending Topic). התכונה מתבססת מעתה באופן משמעותי יותר על אלגוריתמים ובינה מלאכותית
- ווטסאפ תעביר לפייסבוק את מספר הטלפון שלכם
- קטן זה גדול: התחרות מול פייסבוק עוברת לקהילות סגורות
- הפרלמנט הבריטי: פייסבוק, טוויטר ויוטיוב משמשות קרקע פוריה לטרור
לפי הדיווחים, מדובר על צוות של בין 15 ל-18 עורכים, שהועסקו באמצעות קבלן חיצוני ופוטרו מעבודתם בהתראה של שעה אחת בלבד. בעבור משתמש הקצה, השינוי יתבטא בעיקר באופן שבו מוצגים הנושאים שמקודמים. במקום תיאור קצר, שנכתב על ידי העורכים האנושיים ומספק ביאור ענייני על הנושא המקודם, יופיע רק מספר האנשים שמדברים על הנושא ברשת החברתית.
"המטרה שלנו היא לספק את התכונה לאנשים רבים ככל האפשר, דבר שקשה לעשות אם מסתמכים רק על סיכום ידני של נושאים", כתבה הרשת החברתית בהודעה לעיתונות. "פעילות מבוססת אלגוריתם תאפשר לנו להרחיב את התכונה לכיסוי יותר נושאים ובעתיד להפוך אותה לזמינה לאנשים בכל העולם. זה משהו שתמיד קיוונו לעשות, אבל החלטנו לבצע את השינוי מהר יותר לאור המשוב שקיבלנו מוקדם יותר השנה".
עם זאת, לדברי פייסבוק, קיימת עדיין מעורבות של בני אדם בתפעול הנושאים החמים. "יש עובדים שתפקידם לוודא שהנושאים שמופיעים הם באיכות גבוהה", הסבירה. "לדוגמה, להבטיח שנושא קשור לאירועים עדכניים בעולם האמיתי. הנושא #lunch (ארוחת צהריים) הוא חלק משיחות שמתנהלות מדי יום בכל העולם. הצוות שלנו יעבוד בהתאם לנהלים קפדניים".
עוד התייחסה פייסבוק לטענות על הטיה פוליטית בבחירת והצגת הנושאים על ידי צוות העורכים האנושיים. שלא במפתיע, הבדיקה שערכה החברה מנקה אותה מכל התנהלות לא ראויה. "בחנו את הטענות האלו ולא מצאנו ראיות להטיה שיטתית", היא קבעה. "ובכל זאת, השינויים האלו יאפשרו לצוות שלנו לקבל פחות החלטות אינדבידואליות בנוגע לנושאים החמים. פייסבוק היא פלטפורמה לכל הרעיונות, ואנחנו מחויבים לתפעל את הנושאים החמים באופן שמספק לאנשים גישה למגוון רעיונות ופרשנויות במבחר גדול של נושאים".