ברצלונה 2016
מנכ"ל סיסקו על פרשת אפל: "זה לא שחור ולבן"
"צריך למצוא פשרה, דרך להגן על הפרטיות בלי לפגוע בבטחון הציבורי" אמר צ'אק רובינס ל"כלכליסט", כשנשאל על שיתוף הפעולה בין סיסקו לאפל במהלך מפגש עיתונאים ב-MWC בברצלונה
- הסמארטפון הוא כבר לא הסיפור: תערוכת MWC פונה לכיוון חדש
- חם מהתנור: גלקסי S7, מהירות מסחררת
- הישראליות בברצלונה עולות על הטרנד
בעוד שרובינס מבין את העמדה הממשלתית, הוא מתנגד למדיניות הממשלתית הנוכחית. "אני מאמין שהצפנה חשובה מאוד על מנת להגן על המידע של האזרחים, במיוחד בתחום הבריאות, והטענות שאנשים מעלים כיום בעד הצפנה הן כולן לגיטימיות. אני אישית לא מאמין שלא אנחנו ולא חברות טכנולוגיה אחרות צריכות לשלב דלתות אחוריות במוצרים שלנו, וכך לפגוע באבטחת המוצרים ובפרטיות המשתמשים".
רובינס אמר את הדברים בתגובה לשאלת "כלכליסט" על שיתוף הפעולה הנרחב בין סיסקו ואפל, שהכריזו באוגוסט האחרון על כוונתן לפתח ביחד שלל אפליקציות, שירותים עסקיים ופתרונות תקשורת המיועדים לשוק העסקי.
"בהחלט יש מקום לשקיפות סביב נושא הפרטיות", מרחיב רובינס. "צריך דיון בין שני הצדדים, הממשלה והתעשייה, לגבי איך אנחנו פותרים את הבעיה הזאת בצורה שקופה, כי כרגע הסיטואציה מסובכת מאוד. צריך למצוא פשרה, ולמצוא דרך להגן על הפרטיות בלי לפגוע בבטחון הציבורי".
אתה לא מרגיש שיש בעיה בכך שאנחנו מתייחסים לנושא כדיון כבעל שני צדדים, הממשלה ותעשיית הטכנולוגיה? האם האינטרסים של האזרחים מיוצגים נאמנה לדעתך על ידי החברות או הממשלה?
"כאן המקום שלנו לפעול על מנת שהדיון יהיה שקוף לכולם, ולהבטיח שהבחירות שלנו גם הן שקופות לחלוטין. אני לא חושב שזה התפקיד שלנו להגיד לאזרחים מה האופציות שלהם בנוגע לפרטיות שלהם. כנראה שבסופו של דבר לגופי המשטרה תהיה עמדה חוקית דרכה הם יוכלו להשיג להשיג צו ולקבל גישה למידע, אבל כאן כבר צריך להיות דיון שקוף על מה הם יכולים לבקש, ומה זה דורש מהם".
רובינס נשאל לאחר מכן מה היה עושה אם היה בנעליו של קוק. הוא הסביר שסיסקו נמצאת במקום שונה. "זאת סיטואציה אחרת לחלוטין. אנחנו משאירים ללקוח להחליט האם הוא מעוניין לשלב הצפנה על המוצרים שלו. אנחנו בונים את המוצרים שלנו כך שהלקוח בוחר את רמת ההצפנה וכיצד לישם אותה. זאת לא החלטה שלנו".
רובינס המשיך והתייחס לשיתוף הפעולה עם אפל. "טים קוק התייחס לנושא בפסגת המשקיעים האחרונה של אפל. בכלל, אנחנו נרגשים מאוד. זה שיתוף פעולה יוצא דופן משום ששתי החברות צריכות לעשות עבודה משמעותית בתוך הפורטופוליו שלהן על מנת שנגיע לנקודה שאנחנו, הלקוחות והשוק יקבלו את היתרון האמיתי מזה. אלו החדשות הטובות, אבל החדשות הרעות הן שאנחנו באמת צריכים לעשות את העבודה הזאת", הוא צוחק.
"כרגע אנחנו מצפים שבקיץ הקרוב אנחנו נהיה בנקודת זמן שנרגיש נוח לחלוק את פירות שיתוף הפעולה הזה", הוא הוסיף.