אין דיל: היקף הגלישה בגרופון צנח ב-50% תוך חודשיים
מנכ"ל אתר הדילים אנדרו מייסון אמנם טוען ש"מעולם לא היינו חזקים יותר", אך נתוני Hitwise על הגולשים האמריקאים מעידים אחרת. בחברת המחקר מציינים כי השוק נמצא בירידה, אם כי ליבינגסושיאל דווקא מזנקת
בגרופון אמנם דוחים את הדיווחים על הבעיות שבהן שרוי אתר הקופונים, אך נראה שהנתונים אכן מעידים על צניחה בכוחו: על פי נתוני חברת המחקר Hitwise, שהתפרסמו בסוף השבוע ומתייחסים לאמצע אוגוסט, ירדה התעבורה של גרופון בארה"ב ב-50% מאז יוני, תקופת השיא של האתר.
ב-Hitwise
Hitwise לא הצליחה להסביר את הפערים הללו, אך היא מציינת כי 52% מהאמריקאים הביעו לאחרונה עייפות מאתרי הקופונים. היא ציינה עוד כי ליבינגסושיאל מספקת ללקוחותיה דילים הנחשבים לבעלי ערך ומעמד רב יותר, בעוד שגרופון מציעה פחות או יותר כל דיל אפשרי.
ההאטה בתעבורה של גרופון יכולה להביא להתמוטטות החברה: נכסיה נמוכים משמעותית מחובותיה, שברובם הם חובות לספקים. גרופון נשענת על כך שהיא משלמת לספקיה בשיטה הידועה כ"שוטף 60+", ועל כך שהכספים שהיא מקבלת בחודשיים הללו יאפשרו לה לשלם את חובותיה – התנהלות שמבקרי החברה כבר הגדירו כדומה למזימת פירמידה.
בסוף השבוע פרסם All Things D של "הוול סטריט ג'ורנל" אימייל פנימי של גרופון, שנשלח מהמנכ"ל אנדרו מייסון לעובדי החברה, ובפועל היה כתב הגנה על התנהלותה. "כשקראתי חלק מהכתבות בתקשורת, הבנתי שאדם רציונלי עשוי להסיק מכך שאנחנו בצרות. האירוניה ברורה: מעולם לא היינו חזקים יותר", כתב מייסון.
המגזין "ביזנס אינסיידר" ציין כי מאחר שגרופון נמצאת כעת בתקופה שבין הגשת מסמכי ההנפקה שלה ובין ההנפקה עצמה, כללי ה-SEC אוסרים עליה לתקשר עם הציבור, וייתכן שפרסום האימייל היה ניסיון לעקוף את הכללים.