ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

ועידת התחזיות

מנכ"ל נייס: "התפישה של מה זה CLOUD עומדת להשתנות מהקצה אל הקצה"

ברק עילם אמר את הדברים בוועידת תחזיות 2020 של כלכליסט; בהרצאתו פירט את הטרנספורמציות שיעצבו את העולם בעשור הקרוב, וכיצד בנתה נייס אסטרטגיה שתוביל אותה למרכזן. "85% מהחברות ב-furtune 100 מסתמכות על הטכנולגיה של נייס בשביל לבנות את הברנד שלהם ולשמור על הלקוחות שלהם"

אורנה יפת 12:3931.12.19

 

 

"בשנים האחרונות נייס עברה טרנספורמציה, וחשוב מכך - הפכנו להיות מובילי טרנספורמציות עבור הלקוחות שלנו. היום נייס היא חברת ענן המתמחה בטכנולוגיות של אנליטיקס ובינה מלאכותית"; כך פתח מנכ"ל נייס ברק עילם את הרצאתו בנושא "חדשנות כדרך לחיים ומנוע לטרנספורמציה עסקית", בוועידת תחזיות 2020 של כלכליסט.

 

"אנחנו פועלים בשני שווקים דינמיים וצומחים: תחום ה-Customer engagement ומניעת הונאות פיננסיות. במונחים יותר פשוטים, בכל פעם שכל אחד מאתנו מנסה ליצור קשר עם ספק השרות שלו - בנק, חברת ביטוח, חברת תעופה - המערכות שלנו נכנסות לפעולה, מאפשרות את ההתקשרות - אם זה באימייל, בטלפון, בצ'ט או בכל ערוץ אחר, קובעות איך יסופק השרות, מנתחות את חוויית הלקוח בזמן אמת, ומחליטות מי יקבל מענה ומתי, ועל ידי מי. הדבר קורה בכמויות שקשה לדמיין". עילם ציין כי נייס מטפלת היום ב-20 מילארד אינטרקציות בשנה.

 

מנכ"ל נייס ברק עילם מנכ"ל נייס ברק עילם צילום: יריב כץ

 

"בתחום מניעת הונאות פיננסיות, נייס משרתת את מרבית הבנקים הגדולים בעולם", הוסיף. "יש לנו 25 אלף לקוחות ברחבי העולם, מהקטנים ביותר ועד הכי גדולים. למעשה, 85% מהחברות ב-furtune 100 מסתמכות על הטכנולגיה של נייס בשביל לבנות את הברנד שלהם ולשמור על הלקוחות שלהם. מי שאחראי על זה הם 6,500 עובדים שלנו ברחבי העולם, מתוכם 2,000 מהנדסי תוכנה שמתמחים בטכנולגיות של אנליטיקה ובינה מלאכותית".

 

בישראל מעסיקה נייס כאלף עובדים בקמפוס ברעננה. "אנחנו מסיימים את 2019 בצמיחה מואצת ומכירות שנתיות של 1.6 מילארד דולר", אמר עילם. "ואנחנו מאוד גאים בכך שאנחנו מייצרים כ-400 מיליון דולר של מזומנים בשנה, מה שמאפשר לנו להיות מאוד פעילים ברכישות של חברות ברחבי העולם. אנחנו נסחרים בנאסד"ק ובת"א בשווי שוק של קרוב ל-10 מיליארד דולר".

 

סיפור הטרנספורמציה של נייס מתחיל ב-2014. "באותה נקודת פתיחה נייס היתה חברה מובילה בתחומה, אך כזו שמתקשה להתמודד עם מספר אתגרים שהגבילו את מסלול הצמיחה שלה ואת היכולת לייצר ערך למשקיעים. הקומבינציה של עיסוק בתחומים רבים מדי וחוסר מיקוד עסקי הקשתה על בניית אסטרטגיה קוהרנטית שהולידה משבר זהות לחברה". בשלב זה בנתה החברה תוכנית שמהותה הבנת הטרנספורמציות שיעצבו את העולם בעשור הקרוב ובניית אסטרטגיה שמזיזה את נייס למרכזן.

 

"גמישות בלתי מוגבלת בקצב אימוץ החדשנות"

 

"אלו לא סתם טרמנספורמציות, אלא ארבעת הכוחות שמניעים חדשנות בעולם העסקי בשנים האחרונות ובעשור הקרוב", אמר עילם, והסביר כי הראשונה היא צמיחתו של הדור הדיגיטלי; השנייה היא כמות המידע הדיגיטלי העולמי; השלישית היא חשיבותה ההולכת וגדלה של בינה מלאכותית בחיינו; והרביעית היא המשך ישיר של מהפכת ה-CLOUD של השנים האחרונות. "כבר היום מעל 60% מהאינפורמציה האירגונית מנוהלת בענן. אבל המהפכה האמתית עוד לפנינו", מציין עילם. "והתפיסה של מה זה CLOUD עומדת להשתנות מהקצה אל הקצה. אנחנו רגילים לחשוב היום על CLOUD כדרך שונה לצריכה של אפליקציות. ארגונים שישכילו לעבור את שלב הבסיס של מעבר טוטאלי ל-CLOUD יצעדו במהרה לעידן ה-CLOUD SURFERS, מה שיאפשר להם גמישות בלתי מוגבלת בקצב אימוץ החדשנות".

 

"מיותר לציין שהבנת הטרנספורמציות היא תנאי הכרחי אך לא מספיק, והסוד הוא השילוב שלהן באסטרטגיה ומיקוד עסקי בביצוע. יישום טרנספורמציה בחברה אינו דבר פשוט, על אחת כמה וכמה מספר טרנספורמציות במקביל, ולשם כך דרושים מספר עקרונות מהותיים שאותם ישמנו ללא פשרות. הראשון להימנע מאופורטוניזם ולהתמודד עם ההחלטה הכי קשה שהיא מה לא עושים. בדרך של נייס הדבר היה כרוך ראשית ומיידית בפתרון משבר הזהות של החברה. עשינו זאת על ידי הפרדות מעסקים שאינם עולים בקנה אחד עם האסטרטגיה שהגדרנו, למרות שקיטון לצורך גידול הוא לא מהלך טבעי לחברות. בהמשך - מאותה נקודה והלאה - נדרשת משמעת לא להיגרר להרפתקאות מיותרות ולדעת להגיד לא.

 

"שנית - הגדרה של מספר תחומים ברורים שבהם רוצים להיות הכי טובים, ואז ללכת עד הסוף. בהקשר של נייס הדבר היה כרוך במספר רכישות גדולות ולא שגרתיות, ואז ריכוז מאמצים ואינטגרציה מאסיבית עם פוקוס חיצוני יומיומי על השוק והלקוחות.

 

"שלישית - בניית שריר של מיקוד עסקי לאורך ורוחב החברה. אנחנו משקיעים רבות בכך שכל אחד בחברה יהיו מחוברים לאסטרטגיה ארוכת הטווח ויישמו אותה בכל החלטה ועשייה. כל העובדים שלנו יודעים לחבר בין היעדים האישים שלהם עם קו ראייה ברור לווקטורים השונים של האסטרטגיה שלנו.

 

"הדבר האחרון היא השקעה בלתי פוסקת בחדשנות. חדשנות היא לא מושג ששייך רק למהנדסים והיא לא מאמץ חד פעמי היא דרך חיים. אני מאמין מעודד ודורש שכל פונקציה בחברה תחשוב איך מביאים עשייה חדשנית ומבדלת לכל תחום".

x