ועידת התחזיות
מנכ"ל נייס: "התפישה של מה זה CLOUD עומדת להשתנות מהקצה אל הקצה"
ברק עילם אמר את הדברים בוועידת תחזיות 2020 של כלכליסט; בהרצאתו פירט את הטרנספורמציות שיעצבו את העולם בעשור הקרוב, וכיצד בנתה נייס אסטרטגיה שתוביל אותה למרכזן. "85% מהחברות ב-furtune 100 מסתמכות על הטכנולגיה של נייס בשביל לבנות את הברנד שלהם ולשמור על הלקוחות שלהם"
"בשנים האחרונות נייס עברה טרנספורמציה, וחשוב מכך - הפכנו להיות מובילי טרנספורמציות עבור הלקוחות שלנו. היום נייס היא חברת ענן המתמחה בטכנולוגיות של אנליטיקס ובינה מלאכותית"; כך פתח מנכ"ל נייס ברק עילם את הרצאתו בנושא "חדשנות כדרך לחיים ומנוע לטרנספורמציה עסקית", בוועידת תחזיות 2020 של כלכליסט.
"אנחנו פועלים בשני שווקים דינמיים וצומחים: תחום ה-Customer engagement ומניעת הונאות פיננסיות. במונחים יותר פשוטים, בכל פעם שכל אחד מאתנו מנסה ליצור קשר עם ספק השרות שלו - בנק, חברת ביטוח, חברת תעופה - המערכות שלנו נכנסות לפעולה, מאפשרות את ההתקשרות - אם זה באימייל, בטלפון, בצ'ט או בכל ערוץ אחר, קובעות איך יסופק השרות, מנתחות את חוויית הלקוח בזמן אמת, ומחליטות מי יקבל מענה ומתי, ועל ידי מי. הדבר קורה בכמויות שקשה לדמיין". עילם ציין כי נייס מטפלת היום ב-20 מילארד אינטרקציות בשנה.
- מתניהו אנגלמן: "אנחנו לא מצנזרים ולא מטייחים"
- ריבלין: "צריך להגן על נבחרי העם מהדחה בניגוד לרצון העם"
- שי ניצן: "שקר הוא שקר, גם אם אומרים אותו גדולים ורמים וגם אם חוזרים עליו”
"בתחום מניעת הונאות פיננסיות, נייס משרתת את מרבית הבנקים הגדולים בעולם", הוסיף. "יש לנו 25 אלף לקוחות ברחבי העולם, מהקטנים ביותר ועד הכי גדולים. למעשה, 85% מהחברות ב-furtune 100 מסתמכות על הטכנולגיה של נייס בשביל לבנות את הברנד שלהם ולשמור על הלקוחות שלהם. מי שאחראי על זה הם 6,500 עובדים שלנו ברחבי העולם, מתוכם 2,000 מהנדסי תוכנה שמתמחים בטכנולגיות של אנליטיקה ובינה מלאכותית".
בישראל מעסיקה נייס כאלף עובדים בקמפוס ברעננה. "אנחנו מסיימים את 2019 בצמיחה מואצת ומכירות שנתיות של 1.6 מילארד דולר", אמר עילם. "ואנחנו מאוד גאים בכך שאנחנו מייצרים כ-400 מיליון דולר של מזומנים בשנה, מה שמאפשר לנו להיות מאוד פעילים ברכישות של חברות ברחבי העולם. אנחנו נסחרים בנאסד"ק ובת"א בשווי שוק של קרוב ל-10 מיליארד דולר".
סיפור הטרנספורמציה של נייס מתחיל ב-2014. "באותה נקודת פתיחה נייס היתה חברה מובילה בתחומה, אך כזו שמתקשה להתמודד עם מספר אתגרים שהגבילו את מסלול הצמיחה שלה ואת היכולת לייצר ערך למשקיעים. הקומבינציה של עיסוק בתחומים רבים מדי וחוסר מיקוד עסקי הקשתה על בניית אסטרטגיה קוהרנטית שהולידה משבר זהות לחברה". בשלב זה בנתה החברה תוכנית שמהותה הבנת הטרנספורמציות שיעצבו את העולם בעשור הקרוב ובניית אסטרטגיה שמזיזה את נייס למרכזן.
"גמישות בלתי מוגבלת בקצב אימוץ החדשנות"
"אלו לא סתם טרמנספורמציות, אלא ארבעת הכוחות שמניעים חדשנות בעולם העסקי בשנים האחרונות ובעשור הקרוב", אמר עילם, והסביר כי הראשונה היא צמיחתו של הדור הדיגיטלי; השנייה היא כמות המידע הדיגיטלי העולמי; השלישית היא חשיבותה ההולכת וגדלה של בינה מלאכותית בחיינו; והרביעית היא המשך ישיר של מהפכת ה-CLOUD של השנים האחרונות. "כבר היום מעל 60% מהאינפורמציה האירגונית מנוהלת בענן. אבל המהפכה האמתית עוד לפנינו", מציין עילם. "והתפיסה של מה זה CLOUD עומדת להשתנות מהקצה אל הקצה. אנחנו רגילים לחשוב היום על CLOUD כדרך שונה לצריכה של אפליקציות. ארגונים שישכילו לעבור את שלב הבסיס של מעבר טוטאלי ל-CLOUD יצעדו במהרה לעידן ה-CLOUD SURFERS, מה שיאפשר להם גמישות בלתי מוגבלת בקצב אימוץ החדשנות".
"מיותר לציין שהבנת הטרנספורמציות היא תנאי הכרחי אך לא מספיק, והסוד הוא השילוב שלהן באסטרטגיה ומיקוד עסקי בביצוע. יישום טרנספורמציה בחברה אינו דבר פשוט, על אחת כמה וכמה מספר טרנספורמציות במקביל, ולשם כך דרושים מספר עקרונות מהותיים שאותם ישמנו ללא פשרות. הראשון להימנע מאופורטוניזם ולהתמודד עם ההחלטה הכי קשה שהיא מה לא עושים. בדרך של נייס הדבר היה כרוך ראשית ומיידית בפתרון משבר הזהות של החברה. עשינו זאת על ידי הפרדות מעסקים שאינם עולים בקנה אחד עם האסטרטגיה שהגדרנו, למרות שקיטון לצורך גידול הוא לא מהלך טבעי לחברות. בהמשך - מאותה נקודה והלאה - נדרשת משמעת לא להיגרר להרפתקאות מיותרות ולדעת להגיד לא.
"שנית - הגדרה של מספר תחומים ברורים שבהם רוצים להיות הכי טובים, ואז ללכת עד הסוף. בהקשר של נייס הדבר היה כרוך במספר רכישות גדולות ולא שגרתיות, ואז ריכוז מאמצים ואינטגרציה מאסיבית עם פוקוס חיצוני יומיומי על השוק והלקוחות.
"שלישית - בניית שריר של מיקוד עסקי לאורך ורוחב החברה. אנחנו משקיעים רבות בכך שכל אחד בחברה יהיו מחוברים לאסטרטגיה ארוכת הטווח ויישמו אותה בכל החלטה ועשייה. כל העובדים שלנו יודעים לחבר בין היעדים האישים שלהם עם קו ראייה ברור לווקטורים השונים של האסטרטגיה שלנו.
"הדבר האחרון היא השקעה בלתי פוסקת בחדשנות. חדשנות היא לא מושג ששייך רק למהנדסים והיא לא מאמץ חד פעמי היא דרך חיים. אני מאמין מעודד ודורש שכל פונקציה בחברה תחשוב איך מביאים עשייה חדשנית ומבדלת לכל תחום".