The Big e
אלינוער אוליאל: "הבינה המלאכותית לומדת ומפעילה את הצרכן"
סמנכ"לית Blackswan, המתמחה בניתוח התנהגות משתמשים ברשת, הסבירה בוועידת e-Commerce של "כלכליסט" כיצד ניתן להשתמש ב-AI כדי לשפר ביצועי מכירות. "אנו בדור שבו לתוכן יש הקשר רב שיכול להניע את הצרכנים", אמרה
״אנו בדור שבו לתוכן יש הקשר רב שיכול להניע את הצרכנים. כמו למשל, תדירות הרכישות, תגובה להצעות מצד החברות, זמנים בהם גולשים נכנסו לאתרים, משך הזמן בהסתכלות על מוצרים. כל אלה מציגים את הגולש, האם הוא קונה מותגים, קונה באופן שגרתי או מחפש הקשר נוסף ברכישה״, כך הסבירה אלינוער אוליאל, סמנכ״לית תפעול בחברת Blackswan, במסגרת ועידת e-Commerce של "כלכליסט". החברה מנתחת התנהגות הגולשים באמצעות מערכת בינה מלאכותית ואלגוריתים שפיתחה.
- מנכ"ל איביי: "אנחנו רוצים להכפיל את מספר העובדים בישראל"
- תומר תגרין, מייסד Yotpo: "יש תועלת גדולה לחברה בשיתוף פעולה עם הצרכנים"
- אורית חשאי מייסדת Brayola: "רצינו לעזור לנשים מכל הגדלים לקנות חזיות בקלות"
לדברי אוליאל, יש הרבה שניתן להבין על כל אדם מהתנהגותו ברשת: ״לפי הפרופיל שלי מכל האינפורמציה שקיימת אודותיי ברשת, ניתן לראות שאני מייצגת הרבה מעבר להיותי סמנכ״לית בחברה. אני גם אמא לשלושה ילדים וחברה במספר קהילות שונות. אני קונה אונליין, שואלת שאלות ומשתפת את עמדתי״, אמרה. לטענתה, איסוף הנתונים מסייע לבצע ניסוי וירטואלי מערכתי וישנה טביעת אצבע שנוצרת לכל צעד של הגולשים שמבוצע ברשת.
אוליאל הסבירה כיצד עובדת מערכת קוגנטיבית של בינה מלאכותית: ״אנו גם אוספים את המידע וגם יוצרים תובנות מאותו המידע. ישנם שני אלמנטים - הסתכלות על לקוחות קיימים ולהבין מי הם באמת, ע"י יצירת תובנות עליהם ומה להציע להם ומתי״.
לטענתה, המערכת עונה על המון שאלות כמו מדוע צרכנים צורכים מוצרים: ״להבין כיצד הלקוח מתנהל בזמן אמת, לפני ואחרי שהוצע לו מוצר או שירות מצד חברות. כמו כן, המערכת מאפשרת להבין את הלקוחות בשכבות שונות, לזהות לקוחות פוטנציאליים ע״י ניטור ויצירת פרופילים אודות התנהגותם ודרכי ההתקשרות האפשריים, תוך זיהוי סנטימנטים חשובים לאותו לקוח פוטנציאלי. כל זאת יסייע לחברה בהצעותיה ללקוחות וכן בתחרות מול שאר החברות בתחום. כך ניתן לשפר את חוויות המשתמש והצרכן ולייצר המלצות וקידומים בכדי להגדיל את ההישארות של הצרכן בפלטפורמה ולייצר נאמנות של הצרכן״.