ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

The Big e

מנכ"ל איביי: "אנחנו רוצים להכפיל את מספר העובדים בישראל"

דווין וניג בוועידת e-Commerce של "כלכליסט": העבודה בישראל היא פנטסטית וכל החברה שלנו בונה על מה שנעשה כאן". בתשובה לשאלה על כניסה אפשרית של פייסבוק לתחום הסחר המקוון השיב וניג, "יש סיבה שרק שלוש חברות הגיעו לקנה מידה ענקי בתחום הזה. לפייסבוק יש משאבים עצומים, אבל האם הם מתכננים להיות מתחרים ישירים במסחר מקוון? אני לא בטוח"

עומר כביר 11:2005.06.17

"אנחנו נמצאים על סיפה של מהפכה טכנולוגית, שבהובלת פיתוחים בתחום הבינה המלאכותית (AI), מציאות מוגברת (AR) ומציאות מדומה (VR) תשנה את חייהם של מיליארדי אנשים, במסחר מקוון ובהבטים אחרים", כך אמר מנכ"ל איביי (eBay), דווין וניג, בוועידת e-Commerce של "כלכליסט" שנערכת היום בגני התערוכה בתל אביב.

 

וניג, שהיה הדובר המרכזי בוועידה, שבה את הקהל כבר בדקה הראשונה שלו על הבמה. "אני מנהל חברת אינטרנט ואנחנו עושים דברים קצת אחרת", הוא הכריז. "זו הפעם הראשונה שלי בישראל, ואני צריך זיכרון מהאירוע, אז אולי נצלם סלפי ביחד?" הקהל הגיב בהתלהבות. "זה העיר אתכם", אמר וניג בסיפוק אחרי צילום הסלפי המוצלח.  

 


 

בפתח דבריו חלק מנכ"ל ענקית הסחר המקוון שבחים לתעשיית ההייטק המקומית: "אני גר בעמק הסיליקון, ויש שם קסם טכנולוגי. לא תמיד ברור איך זה נוצר, אבל כנראה שזה קשור למערכת החינוך, ההון סיכון והאנשים המוכשרים שיצר את החדשנות בזה. אותו קסם קורה כאן בישראל. בזכות מערכת החינוך, הרוח היזמית הייחודית, אולי גם השירות בצבא. יש כאן אנשים וחברות מדהימות, ולכן ישראל הופכת למקום מאוד מעניין בעבור איביי".

 

לאחר מכן ביקש וניג להזכיר כמה דברים חשובים על החברה שבראשה הוא עומד. "כולם מכירים את המותג של איביי, אבל אולי שכחתם קצת מי אנחנו", הוא אמר. "אנחנו השוק הגדול בעולם מבחינת מלאי. אנחנו גם חברת טכנולוגיה וסחר מקוון עולמית. יש לנו 127 מיליון לקוחות ורווח נקי שלנו בשנה שעברה היה 9 מיליארד דולר. אחנו בני 21 שנה ומעולם לא היינו גדולים כפי שאנחנו היום. וזאת בסביבה תחרותית ומאתגרת.

 

דווין וניג, מנכ"ל eBay בוועידה דווין וניג, מנכ"ל eBay בוועידה צילום: צביקה טישלר

 

 

"השוק הוא לא רק איביי ואמזון. יש אלפי חברות מרתקות שלוקחות חלק במהפכת המסחר המקוון. חלקן מתחרות בנו ורבות משתפות איתנו פעולה. אנחנו עסק טכנולוגי, וסבורים שהחוזק שלנו מגיע מהפעילות הטכנולוגית שלנו. אנחנו מנהלים את החברה לטווח הארוך, וקשה למדוד הצלחה וכישלונות בסגמנטים של 90 יום. יש צורך בשנים ועשורים כדי לבנות מותג וליצור נאמנות לקוחות. אבל כשעושים את זה זה משתלם, והלקוחות שלך נשארים אתך.

 

"אפשר להציג את הכל הדברים המגניבים שאנחנו עובדים עליהם, או לטפוח לעצמנו על הכתף, אבל זה לא מה שמניע את העובדים שלנו. מה שמניע אותם הוא מיליוני העסקים הקטנים, עשרות אלפים מהם בישראל, שמתבססים על הפטלפורמה שלנו. סיפורים על אם חד הורית או חייל משוחרר שמתפרנסים באמצעות איביי, זה מה שמניע את הפלטפורמה שלנו ונותן מוטיבציה לנו ולעובדים שלנו. לבנות חברת טכנולוגיה שבאמת הופכת את העולם למקום טוב יותר. אנחנו מעצימים אנשים, ואני אפגש היום עם מוכרים בישראל שיספרו איך הם הצליחו לשכור עובדים נוספים או להפוך עסק כושל לעסק גלובלי בזכות איביי. אנחנו פלטפורמה שהופכת את היזמות לגלובלית.

 

"כל הזמן שואלים אותי מה אעשה לגבי אמזון, עליבאבא או חברות אחרות. אנחנו לא רוצים להיות כמו מישהו אחר אלא להיות יחודיים ככל האפשר. אנחנו לא רוצים להיות מספר 2 בשום דבר, אלא הטובים יותר. אנחנו מותג שבו כל אחד יכול למצוא את הגרסה שלו למושלם. יש לנו מלאי יותר מגוון וייחודי מאשר כל שוק בעולם. זו ההבטחה שלנו. העסק שלנו מאפשר לכל אחד למצוא משהו מושלם. זה יכול להיות מוצר חדש שיגיע אלייך תוך שלושה ימים, או מוצר שהוא יחיד מסוגו. המוצר, המותג והמלאי שלנו נראים פחות ופחות כמו המתחרים. אנחנו לא אמזון, אנחנו לא עליבאבא. אנחנו איביי, במקרה ששכחתם".

 

וניג דיבר גם על החשיבות של זיהוי מגמות טכנולוגיות לעתיד של איביי: "הרבה שואלים אותי מה הדבר הבא ,ואיך איביי הצליחה במשך שני עשורים. יש כל כך מעט חברות שקמו ברשת והגיעו לקנה מידה שלנו. ההצלחה שלנו היא היכולת לזהות שינויים טכנולוגיים ולהיות הראשונים להתאים אותם למסחר מקוון. זה מה שקרה עם האינטרנט, וכשיצא הסמארפטון הבנו שזה כלי לשופינג והיינו הראשונים למנף אותו.

 

"עכשיו אנחנו על סף של שינויים שישנו את חייהם של מיליארדי אנשים, ומסחר זה רק הבט אחד שלהם: AI, האינטרנט של הדברים ו-VR/AR. הסמארטפון נראה כל כך אינטואטיבי היום. אבל ב-2007, כשסטיב ג'ובס הציג את המכשיר לא היית בטוח מה זה. זה צעצוע? כלי? אף אחד לא חושב שזה ישנה את החיים של כולם, אבל זה מה שקרה. וזה המצב עם הטכנולוגיות האלו. AI היא אולי מילת באזז, אבל היא אמיתית וחשובה. היכולת של מחשבים ליצור תובנות ממידע, מתמונות, מגיעה לרמה שלא ראינו בעבר. בשביל שוק כמונו זה חשוב מאוד, זה מה שיאפשר ליצור חוויה אישית יותר. בשבועות האחרונים השקנו עמוד בית בהתאמה אשית, שמחולל על ידי מכונות על סמך הרגלי השימוש של משתמשים.

 

 

"אנחנו גם עוברים מאינטרנט שגולשים אליו לאינטרנט שמגיע אלייך. יהיו מסכים בכל מקום, וחשוב שאפליקציות יהיו במקום שבו אנשים נמצאים ולא ינסו לגרור אותם לבסיס הבית שלהן. AR ו-VR זה לא רק צעצוע לגיימינג, אלא גם מכשירים שישנו יישומים רפואיים, עיבוד מידע ומסחר מקוון. בארה"ב יש לנו את אתר מכירת הכרטיסים לאירועים StubHub. יצרנו יישום שמאפשר לך להיכנס לאיצטדון, לבחור מושב ולהסתכל סביב כדי לדעת האם המיקום מתאים לך. עכשיו 1 מכל 5 כרטיסים נמכרים דרך היישום הזה. כי אם אתה קונה כרטיס של אלף דולר, אתה רוצה לדעת מראש מה תקבל".

 

ולפעילות של איביי ביישראל, אמר וניג, יש תפקיד מכריע באסטרטגיה של החברה. "בניגוד לחברות אחרות שיש להן שלוחת מו"פ, הצוות שלנו בנתניה עוסק בפיתוח ליבה שחשוב לפעילות של איביי בכל העולם. הם לא עושיים ניסויי שוליים, אלא עבודת ליבה בפלטפורמה שלנו בתחומים כמו AI וראיית מכונה. עשינו את זה באמצעות שכירה אורגנית ושתי רכישות בשנה האחרונה. יש כאן כישרון מצוין, אנחנו גאים להיות כאן וזה מאוד חשוב. אנחנו בדרך ל-400 עובדים ואני לא אתפלא אם המספר יוכפל בתוך 4 שנים. העבודה כאן היא פנטסטית וכל החברה שלנו בונה על העבודה שנעשית כאן".

 

לסיום דבריו השיב וניג לשאלות מהקהל. בתשובה לשאלה האם עולם הסחר המקוון הולך לכיוון ריכוזי או ביזורי הוא אמר: "הענקים לא הולכים לשום מקום, אנחנו לא נעלם. אבל חברות קטנות יותר יכולות לשגשג. מסחר גלובלי הוא 17 טריליון דולר. מסחר מקוון הוא 11% מזה. יש הרבה הזדמנויות ושוק לא מנוצל. כמו שבעולם הפיסי אין חנות אחת שכולם הולכים אליה, ככה גם בעולם המקוון. אני לא חושב שאמזון תהיה החברה האחרונה בעולם, ואנחנו פועלים כדי שזה לא יקרה. זו סביבה שהרבה חברות יכולות לשגשג בה".

 

בתשובה לשאלה על כניסה אפשרית של פייסבוק לתחום הסחר המקוון השיב וניג: "אני לא יודע מה הם רוצים לעשות. הם רוצים לחבר אנשים, והם מצוינים בזה, אבל אני לא בטוח מה השאיפות שלהם במסחר מקוון. זה תחום ממש קשה, אנשים לא מבינים את זה. זה לא רק להשיג קצת מלאי ולמכור אותו, יש לוגיסטיקה מאוד מורכבת. יש סיבה שרק שלוש חבורת הגיעו לקנה מידה ענקי בתחום הזה. לפייסבוק יש משאבים עצומים, הם יכולים לעשות מה שהם רוצים. אבל האם הם מתכננים להיות מתחרים ישירים במסחר מקוון? אני לא בטוח". 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x