ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024
באנר ועידת ניו יורק דף כתבה

ועידת ניו יורק

דיוויד סייבל: "רוצים להילחם בפייק ניוז? תלמדו את הילדים לחשוב"

לדברי מנכ"ל פירמת הפרסום Y&R, שדיבר בוועידת כלכליסט בניו יורק, תופעת החדשות המזויפות מהווה "הזדמנות לאתרי החדשות לצמוח ולהדביק לעצמם את התדמית של מקור מידע אמין"

שי סלינס, ניו יורק 18:2417.05.17

"סטיב ג'ובס שהיה גיבור שלי אמר שטכנולוגיה לא שווה כלום בלי האנשים ואני מסכים איתו ב-100%", כך אמר דיוויד סייבל מנכ"ל פירמת הפרסום האמריקאית Y&R הממוקמת בלב מנהטן, בוועידת "כלכליסט" בניו יורק.

 

"תבינו, מה שמניע את הטכנולוגיה זה האנשים. אני לא מסכים עם האנשים שאומרים שאנחנו מוגדרים על ידי הטכנולוגיה. ההיפך הוא הנכון - אנחנו מגדירים אותה", אמר סייבל שהפירמה שאותה הוא מנהל אחראית למותגי ענק כמו ברגר קינג, יגואר, MTV וקולגייט.


 

סייבל הסביר איך ליצור מסעות פרסום שתמיד יקדימו את השוק, ימציאו אותו מחדש וידחפו אותו קדימה, במקום להיגרר אחריו ועמד על חשיבות הפייק ניוז. "ברגע שוויתרנו על השליטה בטכנולוגיה, איבדנו אותה ואז ראינו דברים שלא רצינו לראות וזה פוגע בתעשייה. בכל התעשיות.

 

"כך למעשה נוצר הפייק ניוז. תחשבו על זה כ-400 אלף אתרים שקמים בכל יום - כמה מהם באמת נותנים לנו ערך מוסף חדש ואיכותי?. פייק ניוז זה הנושא הכי חשוב שיש עכשיו - יותר נכון היכולת לזהות פייק ניוז", אמר סייבל.

דיוויד סייבל. לדבריו, החינוך לזיהוי חדשות מזויפות צריך להתחיל בגיל צעיר דיוויד סייבל. לדבריו, החינוך לזיהוי חדשות מזויפות צריך להתחיל בגיל צעיר צילום: אוראל כהן

 

"תחשבו על העולם שאנחנו חיים בו", המשיך סייבל, "הרשתות החברתיות הם חלק מרכזי בחיים שלנו ואנחנו רואים שם סלבס שמקבלים כסף בשביל לפרסם פייק ניוז - הם הולכים למקום ומצטלמים בשביל כסף. זה מטורף לחשוב על זה", הוסיף. "מי בעצם אחראי על הפייקניוז? קשה להגיד. אין לזה תשובה חד משמעית. יש אלפי אנשים שהתפקיד שלהם זה לזהות את הפייק והם לא מצליחים", הוסיף.

 

בעיה נוספת שעליה דיבר סייבל היא שהפסקנו לחשוב. "אנחנו רואים דמות מפורסמת שעושה משהו ואומרים 'וואו איזה יופי' - בלי לחשוב למה הוא עשה את זה ומה עומד מאחורי זה".

 

נקודת האור - הזדמנות צמיחה

 

לדברי סייבל, "נושא הפייק ניוז ידוע ולכן הצרכנים מחפשים את מקור החדשות האמיתי שלהם. וכאן ההזדמנות של אתרי החדשות לצמוח. להדביק לעצמם את תדמית של מקור חדשות אמין. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הפייק ניוז היא חינוך מגיל צעיר. בעמק הסיליקון החליטו להוציא את המחשבים מבתי הספר. כששאלתי אותם למה הם עשו את זה הם אמרו שאנחנו רוצים ללמד אותם לחשוב.

 

"כמי שעבד עם חברות ענק כמו קוקה קולה וקלוגס ונחשב גאון שיווקי ואחד מחלוצי הפרסום הדיגיטלי בעולם, אומר סייבל שיש חשיבות לניסיון של אנשים ולמידע שהם מעבירים לחברים שלהם. "בפסח האחרון הייתי בארץ והלכתי לראות את הדרבי התל אביבי בכדורגל. אני אומר לכם - הייתה לי שם אווירה טובה בהרבה מללכת למדיסון סקוור גארדן. ואת הניסיון המוצלח הזה העברתי לאחרים. זו החשיבות של הניסיון".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x