ועידת ניו יורק
דיוויד סייבל: "רוצים להילחם בפייק ניוז? תלמדו את הילדים לחשוב"
לדברי מנכ"ל פירמת הפרסום Y&R, שדיבר בוועידת כלכליסט בניו יורק, תופעת החדשות המזויפות מהווה "הזדמנות לאתרי החדשות לצמוח ולהדביק לעצמם את התדמית של מקור מידע אמין"
"סטיב ג'ובס שהיה גיבור שלי אמר שטכנולוגיה לא שווה כלום בלי האנשים ואני מסכים איתו ב-100%", כך אמר דיוויד סייבל מנכ"ל פירמת הפרסום האמריקאית Y&R הממוקמת בלב מנהטן, בוועידת "כלכליסט" בניו יורק.
- "אמריקאים מתאהבים בחברה שהקימו, בעוד ישראלים מחפשים אקזיט"
- "בנקים שרוצים לתמוך בתעשיית ההייטק חייבים לאמץ את הגישה שלה"
- "אנחנו נוטים למדוד את השפעת הטכנולוגיה בטווח הקצר - וזו טעות"
"תבינו, מה שמניע את הטכנולוגיה זה האנשים. אני לא מסכים עם האנשים שאומרים שאנחנו מוגדרים על ידי הטכנולוגיה. ההיפך הוא הנכון - אנחנו מגדירים אותה", אמר סייבל שהפירמה שאותה הוא מנהל אחראית למותגי ענק כמו ברגר קינג, יגואר, MTV וקולגייט.
סייבל הסביר איך ליצור מסעות פרסום שתמיד יקדימו את השוק, ימציאו אותו מחדש וידחפו אותו קדימה, במקום להיגרר אחריו ועמד על חשיבות הפייק ניוז. "ברגע שוויתרנו על השליטה בטכנולוגיה, איבדנו אותה ואז ראינו דברים שלא רצינו לראות וזה פוגע בתעשייה. בכל התעשיות.
"כך למעשה נוצר הפייק ניוז. תחשבו על זה כ-400 אלף אתרים שקמים בכל יום - כמה מהם באמת נותנים לנו ערך מוסף חדש ואיכותי?. פייק ניוז זה הנושא הכי חשוב שיש עכשיו - יותר נכון היכולת לזהות פייק ניוז", אמר סייבל.
"תחשבו על העולם שאנחנו חיים בו", המשיך סייבל, "הרשתות החברתיות הם חלק מרכזי בחיים שלנו ואנחנו רואים שם סלבס שמקבלים כסף בשביל לפרסם פייק ניוז - הם הולכים למקום ומצטלמים בשביל כסף. זה מטורף לחשוב על זה", הוסיף. "מי בעצם אחראי על הפייקניוז? קשה להגיד. אין לזה תשובה חד משמעית. יש אלפי אנשים שהתפקיד שלהם זה לזהות את הפייק והם לא מצליחים", הוסיף.
בעיה נוספת שעליה דיבר סייבל היא שהפסקנו לחשוב. "אנחנו רואים דמות מפורסמת שעושה משהו ואומרים 'וואו איזה יופי' - בלי לחשוב למה הוא עשה את זה ומה עומד מאחורי זה".
נקודת האור - הזדמנות צמיחה
לדברי סייבל, "נושא הפייק ניוז ידוע ולכן הצרכנים מחפשים את מקור החדשות האמיתי שלהם. וכאן ההזדמנות של אתרי החדשות לצמוח. להדביק לעצמם את תדמית של מקור חדשות אמין. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הפייק ניוז היא חינוך מגיל צעיר. בעמק הסיליקון החליטו להוציא את המחשבים מבתי הספר. כששאלתי אותם למה הם עשו את זה הם אמרו שאנחנו רוצים ללמד אותם לחשוב.
"כמי שעבד עם חברות ענק כמו קוקה קולה וקלוגס ונחשב גאון שיווקי ואחד מחלוצי הפרסום הדיגיטלי בעולם, אומר סייבל שיש חשיבות לניסיון של אנשים ולמידע שהם מעבירים לחברים שלהם. "בפסח האחרון הייתי בארץ והלכתי לראות את הדרבי התל אביבי בכדורגל. אני אומר לכם - הייתה לי שם אווירה טובה בהרבה מללכת למדיסון סקוור גארדן. ואת הניסיון המוצלח הזה העברתי לאחרים. זו החשיבות של הניסיון".