ג'ייפרוג רווחית ובשוק לא שמחים: ירדה מתחת למחיר ההנפקה
החברה שומרת על קצב צמיחה שנתי של יותר מ־30%, אך המשקיעים שתמחרו אותה במכפיל לא מציאותי ציפו להעלאת התחזית השנתית, שלא הגיעה; היו אף אנליסטים שהביעו מורת רוח מכך שהיא מרוויחה. ג'יי פרוג כסימן של התקופה
ג'ייפרוג, אחת הישראליות הצומחות וההנפקה הישראלית הגדולה בניו יורק של השנה האחרונה, צללה בסוף השבוע אל מתחת למחיר ההנפקה. החברה, שפיתחה טכנולוגיה המאפשרת לעדכן גרסאות תוכנה ללא הפרעה באופן מתמשך, פרסמה ביום חמישי תוצאות מצוינות שהצביעו על קצב צמיחה של 37%. ואולם, התחזית לצמיחה איטית יותר ברבעון הבא שלחה אותה לצלילה של 15% במסחר בשישי. בתומו עמדה המניה על 35 דולר, מחיר המשקף לחברה שווי של 3.35 מיליארד דולר, וזאת לעומת מחיר של 44 דולר שבו הונפקה בספטמבר האחרון. לעומת השיא של 85 דולר למניה, מדובר בצלילה של כמעט 60%.
- ג'ייפרוג הישראלית צמחה גם ברבעון השני שלה כחברה ציבורית
- הכנסות ג'ייפרוג זינקו ב-40% ברבעון הראשון שלה כחברה ציבורית
- ג'ייפרוג הישראלית תתחיל להיסחר היום בנאסד"ק: שווי החברה כ-4 מיליארד דולר
מה עומד מאחורי הירידה המפתיעה של ג'ייפרוג? בעיקר ציפיות לא מציאותיות, שהשתקפו במכפיל ההכנסות שנסק לגבהים בלתי הגיונים ככל ששווייה נשק ל־8 מיליארד דולר בשיא. משקיעי הטכנולוגיה, כפי שניכר גם בדו"חות חברות הביג־טק, כבר תמחרו את התלהבותם הרבה ממניות אלה בשנה שעברה. כעת הם מעדיפים לשמור על הקיים או אפילו לממש רווחים. חברות כמו אפל, גוגל ואמזון סיפקו דו"חות מרשימים לרבעון הראשון, וזכו לקבלת פנים צוננת ולא דגדגו למניות. מעבר ההשקעות מ"כוכבות הקורונה", הטכנולוגיות לטובת הסקטורים המסורתיים שנפגעו במגפה, ניכרת היטב זמן מה. זה נכון ביתר שאת בשבוע האחרון, שבו דאו ג'ונס ו־S&P עלו ב־1.2% וב־2% בהתאמה וקבעו שיאים היסטוריים. באותו השבוע נאסד"ק איבד 1.5% והתרחק עוד מהשיא.
בג'ייפרוג דווקא לא השתנה הרבה, בוודאי לא לרעה. היא שומרת על קצב צמיחה דו־ספרתי נאה של 40%-30% ומקפידה להנמיך ציפיות כנהוג רק כדי להכות אותן עם פרסום התוצאות. ביום חמישי דיווחה על הכנסות של 45.1 מיליון דולר, עלייה של 37% לעומת הרבעון המקביל וצמיחה של 6% לעומת הקודם. בניגוד להנפקות טכנולוגיה רבות בשנה האחרונה, לג'ייפרוג יש גם רווח תפעולי של 1.9 מיליון דולר או 4.1% מההכנסות, ותזרים מזומנים חיובי מפעילות שהגיע ל־8.8 מיליון דולר. מנוע הצמיחה שלה, עסקי הענן, צמח בקצב של 62% ותרם 23% מההכנסות ברבעון, לעומת 19% בשנה שעברה. בנוסף יש לחברה 605 מיליון דולר בקופתה.
החברה צופה הכנסות של 48.6-47.6 מיליון דולר ברבעון השני, שצפויות להביא אותה למחזור שנתי של 201 מיליון דולר. ברמה הרבעונית מדובר בהאטה של קצב הצמיחה ל־32% מול הרבעון המקביל ול־6% בהשוואה לרבעון הראשון של 2021. התחזית השנתית משקפת צמיחה של 34%, אבל לאחר פרסום התוצאות אמרו האנליסטים לג'ייפרוג מפורשות שהם רוצים לראות העלאת תחזית שנתית. שלומי בן־חיים, המנכ"ל ואחד המייסדים, ענה כי המחצית השנייה אמורה להיות טובה יותר, אך עדיין נזהר מהעלאת התחזית אלא רק צמצם את הטווח ל־204-198 מיליון דולר ורווח תפעולי של 7-5 מיליון דולר. "ראינו השפעות המגפה ברבעון הראשון וגם בנוכחי, אך אנו מאמינים ששני הרבעונים הבאים יביאו שינוי. במשרדים בישראל רוב הצוות חזר כמעט לגמרי לשגרה", הוסיף בן חיים, והסביר כי הצמיחה של ג'ייפרוג מגיעה מהמפתחים שמשתמשים בפתרונות שלה: "ככל שהם ישובו לפורמט העבודה הרגיל, נראה יותר ביקוש למוצרים".
למשקיעי ג'ייפרוג היתה עוד בעיה, שהיא מסממני התקופה - הם לא אוהבים את היותה רווחית. אנליסט אחד אף שאל: "האם אתם משקיעים מספיק בצמיחה העתידית ומנצלים את הביקושים בשווקים? הרי יש סיבה שרוב החברות בגודל שלכם ועם צמיחה שלכם אינן רווחיות".
ג'ייפרוג הגדילה את שיעור הרווח הגולמי מ־81.6% מההכנסות ל־83.4% ברבעון הראשון. הרווח התפעולי הסתכם ב־1.9 מיליון דולר ובשורה התחתונה הציגה רווח של 2 סנטים למניה לעומת תחזיות לסנט אחד. אלא שבמציאות של פוסט קורונה, עדיף להפסיד מאשר להרוויח מעט. כך מצא את עצמו בן חיים כמעט ומתנצל על כך שג'ייפרוג היא רווחית.