אמזון ניפצה את התחזיות לרבעון; המכירות זינקו ב-44%
הכנסות החברה עמדו על 108.5 מיליארד דולר לעומת צפי ל-104.5 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 15.79 דולר לעומת צפי לרווח של 9.54 דולרים למניה. הכנסות חטיבת הענן זינקו ב-32%, מכירות החנות המקוונת האמירו ב-37%
אמזון ניתצה את התחזיות: הכנסות החברה לרבעון הראשון של 2021 הגיעו ל-108.52 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 104.5 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 43.8% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
הרווח הנקי זינק בשיעור דמיוני של 219% והסתכם ב-8.12 מיליארד דולר. הרווח המדולל למניה עמד על 15.79 דולר לעומת תחזיות האנליסטים לרווח של 9.54 דולרים למניה. מניית החברה מזנקת במסחר המאוחר בניו יורק.
- לא רק קניות מקוונות: אמזון תפתח מספרה בלונדון
- אמזון וגוגל זכו במכרז הענן של ישראל
- אמזון, מאחורייך: צה"ל מחליף את האפסנאים בבינה מלאכותית
מרבית הכנסות החברה, 57.49 מיליארד דולר, הגיעו ממכירות ממוצרים בחנות המקוונת שלה, עלייה של 37.4%. ואולם, היו אלו דווקא ההכנסות משירותים שרשמו את הזינוק הגבוה ביותר, טיפסו ב-51.8% והגיעו ל-51.03 מיליארד דולר.
חטיבת הענן של אמזון, AWS, רשמה הכנסות של 13.5 מיליארד דולר, גידול של 32.1% לעומת הרבעון הראשון של 2020. בחלוקה גיאוגרפית, ההכנסות בצפון אמריקה עלו ב-37.6% ל-64.37 מיליארד דולר, וההכנסות בשאר העולם ב-60.4% ל-30.65 מיליארד דולר.
לשירות הסטרימינג של החברה, אמזון פריים וידיאו, שמציין השנה עשור, יש כבר 175 מיליון מנויים פעילים (חלקם מקבלים את השירות ללא תשלום נוסף כחלק ממנוי אמזון פריים), לעומת כ-208 מיליון מנויים בנטפליקס. לדברי המייסד והמנכ"ל היוצא ג'ף בזוס, בשנה האחרונה היקף השימוש בשירות זינק ב-70% מבחינת מספר שעות הווידיאו שהוזרם.