אפליקציה שפותחה בידי עליבאבא ישראל מככבת בחנויות בסין
עלי-יון-פאן מדורגת במקום השני בחנות של אפל בסין בדירוג האפליקציות הפרודוקטיביות, ובמקום השני גם בדירוג של שיומי. האפליקציה מאפשרת למשתמשיה לאחסן ולשתף קבצים, לרבות ובדגש על תמונות וסרטונים, ובנוסף לחפש, לייצר ולגלות מחדש רגעים ותכנים של המשתמש שצבר לאורך השנים
אפליקציה שפיתח מרכז הפיתוח של עליבאבא בישראל, כובשת את חנויות האפליקציות בסין. האפליקציה עלי-יון-פאן (AliYunPan), מדורגת במקום השני בחנות של אפל בסין בדירוג האפליקציות הפרודוקטיביות, ובמקום השני גם בדירוג של שיומי.
האפליקציה עוסקת בתחום החם של אחסון ושיתוף של קבצים, ומאפשרת למשתמשיה לאחסן ולשתף קבצים, לרבות ובדגש על תמונות וסרטונים, ובנוסף לחפש, לייצר ולגלות מחדש רגעים ותכנים של המשתמש שצבר לאורך השנים. במובן מסוים האפליקציה דומה לשילוב של גוגל פוטוס עם גוגל דרייב,עם הפעלת כלים מתקדמים של בינה מלאכותית שפותחו במרכז הישראלי. האפליקציה פותחה בסינית למרות שאיש מבין המהנדסים במרכז בארץ איננו דובר סינית.
- אחרי הפגיעה באנט, הממשל בסין זומם על המדיה של עליבאבא
- דפדפן האינטרנט של עליבאבא הוסר ממספר חנויות אפליקציות בסין
- ממשיכות להתנגח: ממשלת סין דורשת מעליבאבא למכור את נכסי המדיה שלה
דירקטור הפרויקט של עליבאבא בישראל, איתמר פרידמן, אמר כי הייחודיות של האפליקציה ביחס לאפליקציות מערביות היא במגוון הרחב של היכולות המובאות למשתמש באפליקציה אחת, ובמיוחד יכולות מבוססות בינה מלאכותית, בצורה נוחה וידידותית למשתמש.
עליבאבא הסינית שייסד ג'ק מא, מפעילה מרכז פיתוח בתל-אביב שפועל די בחשאיות ובפרופיל נמוך תחת ניהולה של פרופ' ליהי צלניק. במרכז עובדים מומחים מתחומי הבינה מלאכותית, הנדסת תוכנה בתחום הענן והמובייל, ואנשי מוצר.
הדגש של המרכז הינו פיתוח מוצרים לשוק האסייאתי. זאת בשונה מרוב מרכזי הפיתוח של חברות בין לאומיות אחרות המפתחות טכנולוגיות, ולא מוצרים למשתמשי קצה. האתגר הייחודי הוא שפיתוח של מוצרי קצה דורש היכרות עם שוק ותרבות היעד, במקרה הזה סין.
השפה העיצובית של האפליקציות במזרח הרחוק מאופיינת בשוני גדול מזו המערבית. השוני נובע בין היתר מהשוני בשפה, אבל לא רק. אפילו המשמעות של צבעים, שלעיתים אנו לוקחים כמובן מאליו, יכולה להיות שונה. לדוגמא, בשוק המניות הסיני צבע אדום מסמן עלייה וירוק ירידה.
ראש צוות המוצר בעליבאבא ישראל, עידן פרגון, אמרה לכלכליסט כי "היו לנו רק 5 חודשים לפתח את האפליקציה, והיינו חייבים ללמוד את השוק הסיני מישראל. זה נעשה באמצעות סקר של מתחרים, דרך עבודה עם קולגות בתחום, ועד לימוד השפה הסינית. אנחנו כן מידי פעם מרשים לעצמנו להביא עקרונות עיצוב שונים כביכול מהמערב".
איך פותחה האפליקציה ללא דוברי סינית? מנהל קבוצת האלגוריטמיקה, נדב זמיר: "בעזרת הטכנולוגיות המתקדמות של ימינו, ניתן לפתח מנועי הבנת שפה בסינית, מבלי להבין מילה בסינית. יכולות החיפוש בעזרת שאילתות בכתב בתמונות ובווידאו המפותחות בעליבאבא ישראל טובות מאלו של המתחרים. ה-secret sauce שלנו זה החיבור של טכנולגיות מתקדמות שפיתחנו שנים במרכז, שהם כן אוניברסליות, ושילובם עם מערכות לומדות של הבנת השפה. לצורך המחשה, בעבור יכולת אחת, ייתכן ונשלב בדאטא שמגיע גם מהמערב וגם מהמזרח".