$
שווקי חו"ל

בשוק מצפים שקלטורה תנפיק לפי 2 מיליארד דולר

מספקת מערכות לשידורים של כנסי ענק, תשתית למערכות וידאו של חברות טלקום, תשתית וידאו למוסדות חינוך ועוד. הכנסות החברה ב־2020 הגיעו ל־120 מיליון דולר, והיא רשמה הפסד תפעולי של 8.1 מיליון דולר

מאיר אורבך 06:5903.03.21

עם הכנסות של 120 מיליון דולר ועל סף רווחיות, קלטורה אינה עוד חברה ישראלית שאצה להנפקה. היא מגיעה לנאסד"ק כחברה בשלה מאוד לשוק הציבורי, אחרי 15 שנות פעילות.

 

החברה – שמספקת מגוון כלים רחב לתעשיית הווידאו העולמית — לא חשפה בתשקיף שהגישה לבורסה האמריקאית באיזה שווי היא מבקשת להנפיק, אבל פחות מ־2 מיליארד דולר יהיה אכזבה לנוכח המספרים שמקבלות חברות דומות לה כמו זום. קלטורה, שנוסדה ב־2006, מספקת מערכות לשידורים של כנסי ענק, תשתית למערכות וידאו של חברות טלקום, תשתית וידאו למוסדות חינוך ועוד.

 

 

מיכל צור" ה־CMO ומנהלת החטיבה של הטכנולוגיה ורון יקותיאל, מייסד ומנכ"ל קולטורה מיכל צור" ה־CMO ומנהלת החטיבה של הטכנולוגיה ורון יקותיאל, מייסד ומנכ"ל קולטורה צילום: תומי הרפז

 

קלטורה החלה את 2020 בחששות גדולים ואף הפחיתה שכר לעובדיה, אך הבינה מהר מאוד שבקורונה וידאו הוא המלך, והביקושים לשירותי החברה עלו בהתאם. כבר בעבר היו לחברה מחשבות על הנפקה, אבל רק השנה, כמו אצל חברות דומות לה, המחשבות הבשילו לכדי פעולה. החלטת החברה להגיש תשקיף פומבי כבר כעת היא תוצר תובנה של שוק "בוער" שצמא להנפקות איכותיות, אך גם ייתכן שהרעב ייעצר לפתע והשוק ייסגר כמו שקרה בעבר. בעבר התבטא מנכ"ל החברה רון יקותיאל ואמר שהנפקה היא תמיד על הפרק וזה רק עניין של עיתוי נכון, שככל הנראה הגיע כעת. החברה גייסה עד היום יותר מ־160 מיליון דולר.

 

 

 

על פי התשקיף, הכנסות החברה ב־2020 הגיעו ל־120 מיליון דולר, ואילו ב־2019 הגיעו ההכנסות ל־97.3 מיליון דולר. החברה רשמה הפסד תפעולי של 8.1 מיליון דולר ב־2020, לעומת הפסד של 2.8 מיליון דולר ב־2019. לצד ההפסד התפעולי, דיווחה החברה על רווח EBITDA של 4.3 מיליון דולר ב־2020, עלייה קלה לעומת 2019. כמו כן דיווחה על נתון מעניין של ירידה בהוצאות על טיסות ושיווק של כ־1.7 מיליון דולר בעקבות הקורונה.

 

בתשקיף במסגרת האזהרות ציינה החברה שיש לשים לב שהיא מפסידה בכל שנה, והיא אינה יודעת אם בכלל תגיע לרווחיות. החברה צברה עד עתה גירעון של 243 מיליון דולר, כולל הפסד נקי של 38 מיליון דולר בשנה האחרונה.

 

קלטורה פועלת בשני ערוצים מרכזיים, בתחום המדיה ובתחום החינוך והארגונים: אספקת תשתית וידאו מלאה לערוצי תקשורת שונים ואספקת מערכות וידאו למוסדות חינוך ולתאגידי ענק. מהתשקיף עולה שתחום החינוך והארגונים הוא הדומיננטי מבחינת הכנסות, 80.4 מיליון דולר, ואילו תחום המדיה הניב לה כ־40 מיליון דולר הכנסות. הוצאות המו"פ של החברה עמדו על 29.5 מיליון דולר ב־2020, עלייה של כ־22% בהשוואה ל־2019. לקלטורה יותר מאלף לקוחות, כאשר מתוכם 25 חברות ב־Fortune 100 ו־51% ממוסדות חינוך מובילים בארצות הברית. עם לקוחותיה של החברה נמנים אורקל, ברליץ, וולס פארגו, בלומברג וודאפון.

 

קלטורה הוקמה על ידי המנכ"ל והיו"ר רון יקותיאל; מיכל צור, ה־CMO ומנהלת החטיבה של הטכנולוגיה; שי דוד; וערן עיטם. סמנכ"ל הכספים הוא ירון גרמזי. החברה מעסיקה 600 עובדים, מחציתם בארץ, כולל תחום המו"פ שלה ברמת גן. לחברה משרדים בלונדון, בניו יורק ובסינגפור.

x