דיווח: מיקרוסופט תוסיף ללינקדאין פלטפורמת פרילנסרים
הפלטפורמה חדשה, שתיקרא LinkedIn Marketplace, תהיה מיועדת לפרילנסרים בתחום הצווארון הלבן - אנשי תוכן, שיווק ויועצים - וצפויה לפעול במודל דומה לזה של פלטפורמת הפרילנסרים Fiverr הישראלית
מיקרוסופט מקדמת את לינקדאין. על פי דיווח של ה-Information שפורסם בסוף השבוע, הרשת החברתית העסקית מתכננת להקים פלטפורמה חדשה בשם LinkedIn Marketplace המיועדת לפרילנסרים בתחום הצווארון הלבן - אנשי תוכן, שיווק ויועצים - אשר צפויה לפעול במודל דומה לזה של פלטפורמת הפרילנסרים Fiverr הישראלית.
- מיקרוסופט מציעה הכשרות מקצועיות חינם בעברית; 66 אלף ישראלים השתתפו
- מיקרוסופט קוראת לחייב את ענקיות הטכנולוגיה לשלם על תכני חדשות
- מיקרוסופט נכנסה רשמית לקטגוריית ענקיות הסייבר עם הכנסות של 10 מיליארד דולר
מאז מיקרוסופט רכשה את לינקדאין בשלהי 2016, הרשת החברתית הפכה לנכס אסטרטגי עבורה, ואולם היא עדיין לא הצדיקה את המחיר האסטרונומי (27 מיליארד דולר - כמעט פי 2 יותר מסכום רכישת ווטסאפ בידי פייסבוק) אותו שילמה החברה. הפלטפורמה מיועדת להרחיב את תחומי הפעילות של החברה. עד כה לינקדאין נתפסה בעיקר כמקום למצוא בו משרות או לידים לעסקאות. אך במיקרוסופט כנראה הגיעו למסקנה שזה לא מספיק.
לינקדאין מייצרת למיקרוסופט הכנסות של כ-9 מיליארד דולר בשנה, פחות מ-10% מסך כל ההכנסות שלה בשנה האחרונה. אחרי 5 שנות פעילות, זה לא בדיוק משהו שיכול להיתפש כהצלחה יוצאת דופן. אחת הבעיות העיקריות של מיקרוסופט היא שההכנסה העיקרית שלה מהפלטפורמה מגיעה מדמי המנוי אותם משלמים המשתמשים המקצועיים. ואולם רוב הפעילות מתבצעת על ידי מנויים חופשיים שלא משלמים אגורה.
הפלטפורמה החדשה תתחדש בנוסף בארנק דיגיטלי בו ניתן יהיה להשתמש כדי לשלם לפרילנסרים ואף על שירותים נוספים שהחברה רוצה להציע, כגון מנויים בתשלום על תכנים או אפילו תשר במודל שמזכיר מאוד את פטראון. מדובר במודל מעניין העשוי למשוך לא מעט יוצרי תוכן שיכולים בקלות להפיץ את התוצרים שלהם ברשת תוך הבטחה לקבל כנגד תשלום - בדיוק המודל ההפוך מזה שמקדמת פייסבוק כיום. עם זאת לא ברור מה העמלה שתגבה מיקרוסופט עבור החיבור - בהתחשב בכך שמפתחים משלמים עד 30% מההכנסה שלם לחנויות האפליקציות - יכול מאוד להיות שהחברה תבקש תשלום דומה.
הפלטפורמה גם צפויה לפתור בעיה אקוטית שנוצרה בשנה האחרונה, המחסור במקומות עבודה בעיקר לשכירים בתחומי התוכן והשיווק. גם לינקדאין עצמה ספגה מכה לא קטנה מהמגיפה, היא נאלצה לפטר כ-1,000 עובדים ביולי האחרון, כ-6% מסך היקף מצבת העובדים שלה. המנכ''ל, ריאן רוסלנסקי, מסר אז שהפיטורים בוצעו בגלל משבר הקורונה.
עדיין אין תאריך מדויק להשקת הפלטפורמה - אך דוברת החברה מסרה שהיעד הוא ספטמבר 2021, אך יכול להיות שזו תידחה אפילו עד הסתיו. לדבריה נצפה זינוק אדיר בהיקף הפניות למחפשי עבודה לספק שירותים במתכונת פרילאנס. לדבריה השירותים הנדרשים העיקריים הם: אימון בכירים (קואוצ'ינג), שיווק, עיצוב ופיתוח תוכנה. בנוסף החברה גם עובדת על האפשרות לפרסם את השירותים הזמינים דרך הפרופיל הראשי של המשתמשים בלינקדאין.
המהלך מהווה מענה לצרכים המשתנים בשוק העבודה המודרני. הזינוק בעבודה מהבית כמו גם גלי הפיטורים הנרחבים ברוב המדינות שנפגעו מהמגיפה הוביל לשפל חסר תקדים בשוק העבודה המסורתי. בישראל לבדה כמעט מיליון עובדים נמצאים בחל''ת או בחיפוש עבודה. לינקדאין שהיתה ממוקדת על חיבור בין מחפשי עבודה ומגייסים גם ספגה ירידת הכנסות. לא כל אחד שאיבד את עבודתו יכול או מעוניין לשלם את 30 הדולרים שעולה מנוי, בעיקר אם הצליח למצוא עבודה. מנגד אם יגדיל את ההכנסה שלו דרך הרשת יכול מאוד להיות שיסכים להמשיך ולשלם.