מיקרוסופט מציעה הכשרות מקצועיות חינם בעברית; 66 אלף ישראלים השתתפו
במסגרת שיתוף פעולה בין מיקרוסופט לעמותת תפוח יצרה העמותה סביבת למידה תומכת בשפה העברית בה מוצעים אלפי קורסים והכשרות בדגש על שלושה מסלולים: ניהול פרויקטים, שיווק דיגיטלי ודאטה אנליסטים
חברת מיקרוסופט ישראל הנגישה את תוכנית ההכשרות הגלובלית של החברה בעברית באמצעות עמותת תפוח ולמעלה מ-66 אלף ישראלים כבר לקחו חלק בהכשרות בניהול פרויקטים, שיווק דיגיטלי ודאטה אנליסטים.
- פלופ ההכשרות המקצועיות: כץ ושמולי רבים, המובטלים משלמים את המחיר
- שמולי נכנע לבריונות כדי להציל את ההכשרות המקצועיות
- ברקע הקורונה: רק 18% מהעובדים עברו הכשרה דיגיטלית
במסגרת שיתוף פעולה, בין מיקרוסופט לעמותה, הפועלת לקידום שיוויון דיגיטלי בישראל, יצרה תפוח סביבת למידה תומכת בשפה העברית, שמשלימה את תוכנית ההכשרות העולמית של מיקרוסופט. בסביבת הלמידה החדשה מוצעים אלפי קורסים והכשרות של מיקרוסופט בחינם כאשר בפלטפורמה הישראלית יש דגש על שלושת המסלולים הרלוונטים במיוחד בשוק התעסוקה הישראלי (ניהול פרויקטים, שיווק דיגיטלי, דאטה אנליסטים).
בישראל יש כיום למעלה מ-700 אלף מובטלים וחלקם לא יוכלו לחזור לעבודה במקצועות בהם עבדו לפני משבר הקורונה. ביוני 2020 השיקה מיקרוסופט העולמית יוזמת הכשרות גלובלית שהציבה לעצמה יעד לסייע ל-25 מיליון דורשי עבודה בעולם. התוכנית העולמית מציעה כ-10 אלף שעות קורסים והכשרות מקוונות, על גבי פלטפורמות הלמידה LinkedIn, Microsoft Learn ומעבדת הלמידה של GitHub. בנוסף, התוכנית מאפשרת שימוש בכלים לחיפוש עבודה ב-LinkedIn. כל הכלים זמינים באופן מקוון וחינמי, ובוגרי התוכניות זכאים להסמכות ואישורים שיסייעו להם בדרכם המקצועית החדשה.
לאחר חודשים של מיפוי השוק והבנת הצרכים המקומיים, התוכנית השיקה סביבת עבודה חדשה בעברית, שפותחה על ידי עמותת תפוח. סביבת הלמידה החדשה מציעה למשתתפים ליווי צמוד של אנשי מקצוע בכל אחד מתחומי הלימוד שלהם, תרגולים ושיעורי הרחבה וחידוד נושאי הלימוד, וובינרים שבועיים ייחודיים שיפותחו במיוחד בכל קורס. כמו כן, המשתתפים יכולים להיפגש עם אנשי מקצוע, לקבל הזדמנות לחיבור עם מומחים ומנטורים בתחום הלימודים שלהם ויוכלו להצטרף לקהילות למידה שיאפשרו שיתוף רעיונות, למידה בקבוצה ואפשרות להתייעץ. בנוסף, תפוח מפעילה לטובת המצטרפים קו חם לסיוע ותמיכה טכנית. מסיימי הקורס יוכלו להתייעץ עם מלוות תעסוקתיות, כמו גם הזמנה להשתתף בפעילויות ואירועים שייסעו להם להיכנס לעולם העבודה.
"הידע הנרחב והמעורבות הקהילתית העמוקה של עמותת תפוח בשילוב עם הידע והמומחיות שאנו מביאים איתנו, יאפשרו לנו להרחיב את פעילותנו בקרב עשרות אלפי מחפשי עבודה דוברי עברית", אומרת רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל. לדבריה, משתתפי התוכנית מרחיבים את המיומנויות שלהם באופן שיסייע להם להתאים את עצמם לשוק התעסוקה שהשתנה לבלי היכר מאז פרוץ משבר הקורונה.