פודקאסט כלכליסט
החגורה, הדרך והג'ויסטיק: כך הפכה טנסנט לחברת הגיימינג הגדולה בעולם
טנסנט הסינית היא ענקית טכנולוגית ובכלל לא מפתחת משחקים, אבל שורה של השקעות ורכישות בכל ענפי ותחומי הגיימינג הפכו אותה לענקית גם בתעשייה הזו. פודקאסט גיימריסט סוקר את הצמיחה של טנסנט ואת ההשלכות
השבוע, לכמה רגעים, חברת טנסנט הסינית עשתה היסטוריה - ונסחרה לפי שווי של טריליון דולר, הישג שרשמו עד כה רק ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות אפל, אמזון, אלפבית ומיקרוסופט. גם טנסנט היא ענקית טכנולוגיה, אולם יותר מכל דבר אחר היא ענקית גיימינג. ברבעון השלישי של 2020 החברה רשמה הכנסות של 19.3 מיליארד דולר - ו-30% מהן הגיעו מגיימינג. בפועל, זה הופך את טנסנט לחברת הגיימינג הגדולה בעולם.
- דיסני רוצה לעשות לגיימינג את מה שעשתה לקולנוע. האם זה בהכרח כל כך נורא?
- האם הגיימינג התחרותי בדרך לאולימפיאדה - והאם הוא בכלל צריך אותה?
- הלהיט החדש מסין מטשטש את הגבול בין משחקים להימורים, ואולי זה לא כל כך נורא
טנסנט לא מפתחת משחקים. מה שאפשר לה להגיע לגודל המפלצתי הזה הוא שורה של השקעות ורכישות בכל ענפי ותחומי הגיימינג, כולל הרכישה הגדולה אי פעם בגיימינג, של SuperCell הפינית (בין היתר מפתחת להיט המובייל הענק Clash of Clans) ב-8.6 מיליארד דולר. באמתחתה של טנסנט גם בעלות מלאה על Riot Games, שאחראית לסנסציה Legue of Legends, מהמשחקים הגדולים בעולם וענף ה-eSports הנצפה ביותר. לצד זאת, יש לה שורה של שיתופי פעולה אסטרטגיים, רבים מהם להפצת משחקים בתוך סין - כמו למשל בלעדיות בהפצת קונסולת סוויץ' של נינטנדו בתוך סין היבשתית.
לטנסנט גם 40% מאפיק גיימס, המפתחת של אירוע הגיימינג הגדול של השנים האחרונות: פורטנייט, משחק שנכנס עמוק ללב המיינסטרים כמעט בין לילה. לאפיק יש גם את Unreal Engine, מנוע פופולרי לפיתוח משחקים. גם אם אתם לא משחקים במשחק שאחת מחברות הפורטפוליו שלה פיתחה, טנסנט עדיין שם.
השבוע טנסנט הוסיפה לפורטפוליו שלה חברה נוספת, סטודיו האינדי הקנדי Klei, שעומד מאחורי כמה הצלחות ובראשן משחק ההישרדות Don't Starve, על גלגוליו הרבים. בפודקאסט גיימריסט, עמית קלינג ועמרי רוזן סוקרים את היסטוריית הרכישות של הענקית הסינית, ומפרקים את המשמעויות הפוליטיות של חדירתה הבלתי ניתנת לעצירה לתוך תעשיית הבידור הגדולה ביותר בעולם.