גיימריסט
דיסני רוצה לעשות לגיימינג את מה שעשתה לקולנוע. האם זה בהכרח כל כך נורא?
דיסני מחזירה לחיים את לוקאספילם גיימס, שבגלגול הקודם היה סטודיו משחקים בעל מגע זהב. פודקאסט גיימריסט בודק איך זה ישפיע על התעשייה העולמית ואיך תשפיע הנפקת פלייטיקה הישראלית על התעשייה המקומית
השבוע בפודקאסט גיימריסט: רגע היסטורי נרשם בתעשיית הגיימינג הישראלית, עם הנפקתה של ספינת הדגל המקומית, פלייטיקה. עמית קלינג ועמרי רוזן נכנסו למשמעויות של ההנפקה הזאת עבור האקוסיסטם הישראלי, באיזה אקלים עולמי היא מתרחשת, מי מפחד ממשחקי קזינו ולמה אסור להתעוור מהתגית הזאת - למרות כל ההשלכות וההקשרים שהיא מעוררת.
- כשמשחקים גורמים לכם לרצות לתלוש את השיער
- תשכחו מ-2020 - בגיימריסט כבר מסכמים את 2021
- תעשיית המשחקים הסינית סוף סוף קיבלה את הפריצה הגדולה, ובמערב נתקפים בבהלה
אירוע אחר שהתרחש השבוע בעולם צפוי לעורר גלי הדף גדולים וארוכים יותר, כשדיסני החזירה לחיים את לוקאספילם גיימס - מותג שכבר היה נדמה שלא ישוב. בשנות ה-80 וה-90, תחת השם לוקאס ארטס, היה מדובר בסטודיו משחקים בעל מגע זהב, שיצר קלאסיקות בעולמות "מלחמת הכוכבים" ו"אינדיאנה ג'ונס" שברא ג'ורג' לוקאס. לצד זאת, החברה היתה אחראית למשחקי קאלט, בעיקר קווסטים ששלטו בגיימינג למחשב בשנות ה-90, כמו "אי הקופים" ו"סם ומקס".
ללוקאספילם גיימס של המאה ה-21 יש שאיפות אחרות: להיות מותג-גג שדרכו דיסני תתנהל מול אולפנים שונים שיפתחו משחקים עבור המותגים האהובים האלה. כבר כעת פורסם כי ענקית הגיימינג יוביסופט עובדת על משחק עולם פתוח של "מלחמת הכוכבים" ו-MachineGames, שאחראית על הקאמבק הנהדר של משחקי האקשן הקלאסיים וולפנשטיין, תחזיר לעולם הגיימינג את אינדיאנה ג'ונס, שכמעט ולא נראה בו ב-20 השנים האחרונות.
עמרי ועמית חוזרים קצת אחורה, למשחקים הגדולים שיצאו מלוקאס ארטס ומביטים קדימה אל המשמעויות של המהלך של דיסני: האם זה טוב או רע לתעשייה, איך זה קשור למה שמארוול עשתה בהוליווד ובטלוויזיה ואילו משחקים יכולים לצאת מזה?