$
הייטק והון סיכון

וולט העולמית ממשיכה להרוויח ממגיפת הקורונה ומגייסת 530 מיליון דולר

חברת המשלוחים לא מסרה לפי איזה שווי בוצע הגיוס ואולם החברה נחשבת לאחד מחדי הקרן הבולטים שיצאו מאירופה. ההשקעה הנוכחית מיועדת להעמיק את הפעילויות החדשות שהחלה החברה בעקבות מגיפת הקורונה

עומר כביר 16:3925.01.21
מפעילת שירות משלוחי המסעדות וולט (Wolt) השלימה סבב גיוס משמעותי של 530 מיליון דולר – כך הודיעה החברה אתמול (א'). השווי שלפיו בוצע הגיוס לא נמסר ואולם החברה, שגייסה קודם לכן 326 מיליון דולר, נחשבת זה כמה זמן לאחד מחדי-הקרן הבולטים שיצאו מאירופה. את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן ההשקעות ICONIQ Capital והשתתפו בו משקיעות חדשות דוגמת Tiger Global, DST ו-KKR לצד משקיעות קיימות ובהן 83North וגולדמן סאקס.

 

 

וולט, שהוקמה בפינלנד ב-2015, פעילה כיום ב-23 מדינות ו-129 ערים. בשנה האחרונה, על רקע מגפת הקורונה, הסגרים והמגבלות על פעילות המסעדות, רשמה החברה זינוק משמעותי בביקוש לשירותיה. על רקע ביקוש זה הרחיבה וולט את ההיקף הגיאוגרפי של פעילותה. בישראל, למשל, על רקע המגפה התרחבה וולט לערים נוספות מעבר לתל אביב והסביבה הקרובה, כמו פתח תקווה, נתניה, ראשון לציון, רחובות ונס ציונה. במקביל, הרחיבה וולט את הצע השירותים שלה, ולצד משלוחים ממסעדות החלה להציע גם משלוחים ממרכולים, בתי מרקחת, קצביות, קונדיטוריות ועוד.

 

לדברי החברה, ההשקעה הנוכחית מיועדת להעמיק את הפעילויות החדשות האלו והלרחיב ולפתח ורטיקלי פעילות נוספים מעבר למשלוחים ממסעדות וכן לשיפור התשתית הטכנולוגית של החברה. במקביל, הכסף מיועד גם לחיזוק בגרמניה וביפן, שאליהן נכנסה החברה בסוף 2020. כספי ההשקעה לא מיועדים לפעילות וולט בישראל, זאת למרות שהמדינה נחשבת לאחד השווקים המצליחים והמכניסים ביותר של החברה ביחס לגודלה.

שליח של וולט שליח של וולט צילום: עמית שעל

 

למרות הפופולריות הגדולה של החברה בישראל, והמהפכה הצריכתית והתרבותית שהיא חוללה בסצנת המסעדות ובשוק העבודה המקומיים, ברמה העולמית לא נחשבת החברה לשחקנית מרכזית. מנכ"ל ומייסד החברה, מיקי קוסי, אמר אתמול לאתר TechCrunch, שב-2020 שלשה החברה את הכנסותיה ואלו הגיעו ל-330 מיליון דולר, כשבמקביל היא רשמה הפסד של 38 מיליון דולר. לשם השוואה ל-Doordash, אחת השחקניות הבולטות בתחום שהנפיקה בדצמבר האחרון, רשמה ב-2019 הכנסות של 885 מיליון דולר ובתשעת החודשים הראשונים 2020 הכנסות של 1.92 מיליארד דולר (לצד הפסדים של 667 מיליון ו-149 מיליון דולר בהתאמה).

 

בקנה מידה זה, וולט היא שחקנית לא גדולה, וכך גם בכל הנוגע לשווקים שבהן היא פעילה שמתמקדים בעיקר במזרח אירופה. הכניסה לגרמניה ויפן היא הניסיון הבולט ביותר של החברה להתמודד בשווקים מפותחים, מתקדמים ויקרים יותר וההשקעה המשמעותית נועדה להזין פעילות זו לסייע לחברה להתקדם לליגה של הגדולים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x