אמזון ניצחה את אפל: תרכוש את חברת הפודקאסטים וונדרי
הגופים הגדולים ביותר בתעשיית הפודקאסטים הלוהטת, בהם אפל וסוני מיוזיק, רדפו בחודשים האחרונים אחרי וונדרי, ש"הציבה" את עצמה על המדף. תנאי העסקה עם אמזון לא פורסמו, אך בשבועות האחרונים פורסם כי וונדרי מבקשת סכום של לפחות 300 מיליון דולר
- ספוטיפיי רוצה להפוך לגוגל של הפודקאסטים
- בדרך לעסקה הגדולה בענף: אפל וסוני מתחרות על רכישת מפיקת פודקאסטים ב-400 מיליון דולר
- ספוטיפיי בוחנת הוספת סטוריז לפלייליסטים שלה
תנאי העסקה לא פורסמו, אך בהחלט ייתכן שמדובר באחת העסקאות הגדולות ביותר שנעשו עד כה בתעשייה. בחודשים האחרונים דווח שוונדרי הציגה במגעים שניהלה עם כמה מתעניינות תג מחיר של בין 300 ל-400 מיליון דולר.
החברה שהוקמה בשנת 2016 מפיקה כמה מהפודקאסטים המצליחים ביותר בשנים האחרונות, כולל הסדרות "Dirty John" ,"Dr. Death" ו-"Over My Dead Body". בוונדרי מדווחים על מעל 10 מיליון מאזינים בכל חודש.
כחלק מתנאי העסקה, וונדרי תצטרף לשירות הסטרימינג אמזון מיוזיק - שכמו המתחרות הגדולות, פועל באמצעות רכישות על מנת להגדיל את נתח השוק שלו בשוק הפודקאסטים.
בספטמבר דיווחה בלומברג לראשונה כי וונדרי בוחנת אפשרות מכירה, ומאוחר יותר החלו הדיווחים על ההצעות והמגעים עם הגורמים השונים בשוק. אמזון, אפל וסוני מיוזיק התחרו כאמור על העסקה, ולפי דיווחים היתה לפחות עוד חברה אחרת בתמונת המו"מ.
ספוטיפיי היא החברה האגרסיבית ביותר בתחום הפודאקסטים בשנים אחרונות, אך ככל הנראה החליטה לוותר על עסקה אפשרית עם וונדרי.
ספוטיפיי רכשה בפברואר השנה את מפיקת הפודקאסטים בתחום הספורט והבידור Ringer - סכום הרכישה לא פורסם אך לפי ההערכות הוא נמוך מ-400 מיליון דולר. היתה זו עסקת הפודקאסטים הרביעית שביצעה ספוטיפיי בתוך שנה.
המתחרה הגדולה בתחום, סיריוס (Sirius XM), ביצעה באוקטובר 2019 את אחת העסקאות הגדולות בשוק - רכישת חלוצת הפודקאסטים Stitcher תמורת 325 מיליון דולר.