אחרי שנתיים בתפקיד: מנכ"ל פרארי התפטר "מסיבות אישיות"
התפטרותו של קמילרי תיכנס לתוקף מיידית. את מקומו ימלא ג'ון אלקן, יו"ר FCA, החברה האם של פיאט ופרארי
- בגלל הקורונה ובזכות תהליך הייצור הייחודי: פרארי רשמה עלייה בהכנסות
- חוזרים לשגרה: פרארי חזרה לייצור מלא
- פרארי עקפה את ג'נרל מוטורס ופורד: שוויה עומד על 30 מיליארד דולר
התפטרותו של קמילרי תיכנס לתוקף מיידית. את מקומו ימלא ג'ון אלקן, נכדו של ג'יאני אניילי ויו"ר FCA, החברה האם של פיאט ופרארי.
אלקן מסר: "ברצוננו להודות ללואי על תפקידו ועל היותו חבר מועצת המנהלים מאז 2015. תשוקתו לפרארי היתה חסרת גבולות". קמילרי מסר לתקשורת: "פרארי היתה חלק מחיי והתפקיד היה עבורי זכות גדולה".
יש לציין כי התפטרותו של קמילרי אינה נובעת, ככל הנראה, מהמיזוג העתידי של FCA וקבוצת פיז'ו-סיטרואן (PSA); זאת לנוכח העובדה ש-FCA מודעת היטב לחוזקותיה של פרארי כמותג ומתעדת להותיר את החברה (אשר הונפקה לפני שנים ספורות) מחוץ לעסקה.
מעבר לכך, פרארי עצמה נהנית מהתאוששות מוצלחת מהקורונה, בין השאר מאחר שמדובר ביצרנית קטנה אשר אינה נוהגת להסתמך על ריבוי של ספקים חיצוניים.
עם זאת, פרארי גם תידרש בשנים הקרובות להתמודד עם לא מעט אתגרים. ראשית, בניגוד לאסטון מרטין אשר הציגה את ה-DBX וללמבורגיני אשר הציגה את האורוס, פרארי עדיין מתקשה בכל הנוגע לייצור רכב כביש שטח, אף שהצהירה בחוסר ברירה כי תייצר רכב כזה, ככל הנראה בעיקר עבור לקוחות בעלי אמצעים במפרץ הפרסי.
פרסומים בעיתונות האיטלקית מדגישים כי פרארי דוחה פעם אחר פעם את הצגתו של רכב הכביש שטח שלה, לנוכח "קשיים רעיוניים" בתכנון הרכב. כלומר, בפרארי מתקשים להשלים עם העובדה שהיא תייצר קרוס אובר ומתקשים להטמיע בו את ה DNA שלה מבחינת איכות והתנהגות.
מעבר לכך, בדומה לאסטון מרטין, בנטלי ויצרניות נוספות, גם פרארי מוצאת את עצמה בעידן בו האיחוד האירופי אינו חס על מכוניות מזהמות, גם אם מדובר ביצירות אומנות איטלקיות. תקנות איכות הסביבה של האיחוד האירופי יקבעו בשנים הקרובות רף זיהום אשר ילך ויחמיר, והעובדה שפרארי מבססת מאז שנות החמישים את עיקר תוצרתה על מכוניות בעלות מנועי 8 או 12 בוכנות בעלי הספק גבוה מאוד אינה תורמת ליכולתה להפוך ליצרנית נקייה.