בגלל הקורונה ובזכות תהליך הייצור הייחודי: פרארי רשמה עלייה בהכנסות
בעוד שיצרני הרכב הגדולים סובלים ורושמים הפסדים, דווקא פרארי מדווחת על רווח ברבעון השלישי; כך היצרנית הקטנה, שמוכרת מכוניות למיליונרים, צלחה את המשבר
בזמן שיצרני רכב רבים מדשדשים ומפרסמים תוצאות לא מזהירות לרבעון השלישית, פרארי מפרסמת היום (ג') את דוחותיה בהם היא מציגה עלייה בהכנסות.
פרארי היתה בין יצרני הרכב הראשונים שהפסיקו את הייצור בגלל הקורונה - וגם בין היצרנים הראשונים ששבו לייצר מכוניות. במקרה הספציפי של פרארי, מדובר בשילוב של גורמים אשר הופכים את יצרנית מכוניות העל ממאראנלו ליצרנית כה אקסקלוסיבית, אשר אפשרו לה לשוב במהרה, וזאת למרות שהיצרנית שוכנת בליבו של אזור שהוכה קשות על ידי הקורונה.
- לקרוע את מדבריות דובאי עם שלמה ארצי ברדיו
- פרארי לא חסינת מיתון: צניחה של 42% ברווח הנקי
- זמן הפרארי: האלפיון כלוא בארץ, ומכירות מכוניות־העל מזנקות
כך, בניגוד לרוב יצרני הרכבים העממיים, פרארי אינה מסתמכת על ספקים חיצוניים רבים שנפגעו מן הקורונה; מעבר לכך - היקף כוח היצור האנושי של פרארי מוגבל, היצור עצמו מרוכז כמעט כולו באותה שכונה של מאראנלו ואינו דורש מיקור חוץ או הסתמכות על מפעלים רחוקים אשר מייצרים מנועים או דלתות, ובניגוד ליצרנים רבים אשר "סובלים" מרצפת יצור אשר פרוסה על פני מתקנים רבים, פרארי מרכזת כמעט את כל היצור במפעל סגור הרמטית לעוברים ושבים מפאת סודיות - כך שבכל מקרה הכניסה אל מפעל פרארי אינה פשוטה וניתנת בקלות לניטור, כלומר להצבת עמדות בדיקה.
בנוסף, קיבולת היצור של פרארי נמוכה במיוחד: מכונית מיוצרת בה מדי כמה ימים עבור כל דגם ספציפי ולא כל כמה שעות, כך שאובדן של ידיים עובדות או השבתת פס יצור עקב עובד חולה לא מונעת יצור של מאות מכוניות, אלא יצור של יחידות בודדות - שלקוחותיהן הם לקוחות מהסוג הגמיש, כלומר ניתן לאחר את מועד המסירה שלהם בדובאי או במוסקבה ביום או יומיים.
לטובתה של פרארי שיחקה גם העובדה שהמוצר שלה הוא 'פיצוי הקורונה המושלם', ובניגוד ליצרני הרכב העממיים, עשירי העולם הסתגרו בביתם ורשמו הזמנות למכוניות 'פינוק קורונה' - כך שכאשר המפעל חזר לייצר, פרארי מצאה עצמה עם ספרי הזמנות מלאים. עוד נושא ששיחק לטובת פרארי: יצרני הרכב הגדולים, החל בפולקסווגן וכלה בטויוטה, מתמודדים עם מלאי תקוע בסוכנויות הסגורות. בפרארי המלאי מיוצר בהתאם לדרישות הלקוחות, כך שאין 'מלאי מת' הדורש התמודדות שכזו.
לפי דוחות פרארי, ההכנסות ברבעון השלישי עלו ל-330 מיליון יורו - עלייה של 6.4% ביחס לרבעון השני. מחלוקת נתוני משלוחים לפי שווקים ניתן לראות היטב היכן עדיין יש כסף: כך, באירופה, במזה"ת ובאפריקה נמסרו ברבעון האחרון 1,288 מכוניות - עלייה של 13% ביחס לרבעון המקביל אשתקד; בארה"ב נמסרו 504 מכוניות פרארי ברבעון האחרון - ירידה של 32%; ואילו במזרח הרחוק נמסרו 119 מכוניות פרארי - ירידה של 25%.