סין מצנזרת את השידורים החיים ברשת ומגבילה את הרכישות המקוונות
תקנות חדשות של ממשלת סין יחייבו את חברות הטכנולוגיה לדווח לממשלה בכל פעם שידוענים או אזרחים זרים עולים לשידור מקוון ואף מגבילות את תקרת ההוצאות באתרים ספציפיים
סין הודיעה כי היא מהדקת את הפיקוח על השידורים החיים ברשת ומגבירה את הצנזורה ואת המאמצים לשלוט בחברות הביג-טק מתחום המסחר המקוון - מהלך שעשוי לעכב את הצמיחה במגזר המשגשג.
- לקראת סיום: טראמפ רוצה למנוע מ-89 חברות חלל ותעופה סיניות לרכוש טכנולוגיות אמריקאיות
- חברה סינית תשקיע 106 מיליון דולר במוליכים למחצה של אינואיטיב
- אפל מתנגדת לשימוש בעובדי כפייה, אבל גם לחוק שיעצור את המנהג
כחלק מהמהלך, המדינה הודיעה כי היא מהדקת את הפיקוח על אחד התחומים הפופולריים ביותר במסחר המקוון: תוכניות קניות ברשת שבהן מנחים או ידוענים משווקים מוצרים לקהל. התקנות החדשות שהוטלו על תחום השידור, כוללות פיקוח מוגבר על תוכן, איסור על בני נוער לרכוש מוצרים והגבלת ההוצאה המותרת למשתמש יחיד.
התקנות החדשות של הרשות הלאומית בסין לרדיו, קולנוע וטלוויזיה, שפורסמו ב"פיינשל טיים", מגיעות לאחר שמגפת הקורונה הביאה לעלייה חדה בהוצאות הצרכנים בפלטפורמות מקוונות כמו אלה שמנוהלות ע"י קבוצות עליבאבא וקואיישו. הגבלות נוספות ידרשו מהפלטפורמות לספק לממשלה התראה בת 14 יום בכל פעם שידוען או אזרח זר מתכנן שידור חי או אירוע מקוון, זאת בשל מנהג שהפך פופולרי בסין להעביר כסף ומתנות לידוענים במהלך שידור חי. חברות יאלצו ככל הנראה גם להעסיק צנזורים מטעמם על מנת לעמוד בדרישות החדשות ואף להגיש דו״חות רבעוניים על פעילותן לרגולטור.
השנה עליבאבא לבדה דיווחה על הזמנות בסך כ-60 מיליארד דולר ב-12 החודשים מספטמבר בשנה שעברה. קואיישו, שמתכננת הנפקה בבורסת הונג קונג לפי שווי של 50 מיליארד דולר, דיווחה על 302 מיליון משתמשים יומיים. זאת לעומת שוק הרכישות המקוונות שעמד בשנה שעברה על 27 מיליארד דולר, על פי חברת iResearch. אנליסטים שדיברו עם ״הפיננשיאל טיימס״ אמרו כי עליבאבא היא ככל הנראה המטרה העיקרית של ההגבלות החדשות.