מאריסה מאייר, מנכ"לית יאהו לשעבר, חושפת את הסטארט-אפ הסודי שלה
מאייר, שפרשה מתפקידה ביאהו לאחר מכירת החברה לוורייזון ב-2017, הכריזה כי הסטארט-אפ הסודי שהקימה ב-2018 בשם לומי לאבס, מותג מחדש תחת השם סאנשיין ומשיק מוצר ראשון: אפליקציה בשם סאנשיין קונטקטס, שמטרתה לעזור לאנשים לארגן ולשפר את רשימת אנשי הקשר במכשירי האייפון והאנדרואיד שלהם
מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו לשעבר והמהנדסת הראשונה בגוגל, הסכימה לחשוף פרטים על היוזמה החדשה שלה.
מאייר, שפרשה מתפקידה ביאהו לאחר מכירת החברה לוורייזון ב-2017 הכריזה אתמול (ד') כי הסטארט-אפ הסודי שהקימה ב-2018 בשם לומי לאבס (Lumi Labs) ביחד עם אנריקה מונוז טורס שעבד איתה ביאהו ובגוגל, מותג מחדש תחת השם סאנשיין ומשיק מוצר ראשון: אפליקציה בשם סאנשיין קונטקטס (Sunshine Contacts).
- יש חיים אחרי יאהו: הסטארט-אפ המסתורי של מריסה מאייר
- ספוטיפיי רוצה להפוך לגוגל של הפודקאסטים
- לחץ על האיחוד האירופי: להקשיח את הצעדים נגד גוגל
מדובר באפליקציה שמטרתה לעזור לאנשים לארגן ולשפר את רשימת אנשי הקשר במכשירי האייפון, באמצעות טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית. לפי הדיווחים, בחברה פועלים גם על גרסה מותאמת לאנדרואיד. האפליקציה מסדרת את אנשי הקשר, בין השאר על ידי תיקון שגיאות כתיב ומחיקת רשומות כפולות. מאפיינים מתוחכמים יותר אמורים לספק מידע עדכני לגבי אנשי הקשר כשפונים אליהם, כמו הקפצת ההתכתבות האחרונה. "אם טכנולוגיה יכולה להסיע מכונית, למה היא לא יכולה פשוט לארגן את אנשי הקשר שלי, להפוך את קביעת הלו"ז לפשוטה יותר ולעשות הרבה דברים שנראים פשוטים יותר?" אמרה מאייר.
בסאנשיין מתכוונים להשיק עוד שורה של שירותים בנוסף לאפליקציה. מאייר, המשמשת כמנכ"לית, מסרה עוד כי "הטכנולוגיות הנחוצות שמסייעות לנו לשמור על קשר עם האנשים הקרובים לנו הן מיושנות. הן נמצאות פה מאז ומתמיד וכולנו מתייחסים אליהן כ'מספיק טובות', על אף ההשפעה המוגזמת שלהן על האינטראקציות והקשרים שלנו. בסאנשיין, אנחנו מאמינים שיש פה הזדמנות גדולה להפוך את היום יומי למשהו קסום".
החברה גייסה עד כה מעל ל-20 מיליון דולר מקרנות הון סיכון. "זו בעיה מאתגרת ומתגמלת במיוחד להתמודד איתה, ואנחנו רק מתחילים", הוסיפה.
מאייר הייתה עובדת מספר 20 בגוגל ולזכותה נזקפת ההצלחה של שורה של מוצרים מצליחים, כמו ג'מייל וגוגל מפות. לפי ההערכות, היא עזרה לפתח מעל למאה מוצרים ושירותים בגוגל. עם זאת, בתקופתה כמנכ"לית יאהו זכתה בפחות הצלחה. על אף שורה של רכישות וגיוס מפורסמים לשורותיה, בחמש שנות כהונתה החברה לא הצליחה להתאושש ולחזור להיות מובילה בשוק.