בניין הרכבת ברחוב פיכמן נהרס: "מרגש לראות את האומדנים שלנו מתממשים"
פינוי בינוי לצד תוואי הרכבת הקלה: מאבק עיקש שניהל משרד ירון ספקטור שמאות מקרקעין הביא את נת"ע להגדיל את סכום הפיצויים ששילמה לדיירים שדירותיהם הופקעו – וסלל את הדרך ליציאת הפרויקט לדרך
בשיתו, מערכת זירת הנדל"ן
סחבת ממושכת, מאבק משפטי ואפילו הליך בוררות – את כל אלה צלח פרויקט הפינוי-בינוי של חברת הכשרת היישוב בחולון, שיצא בשבוע שעבר לדרך עם הריסת בניין הרכבת בפינת הרחובות פיכמן וההסתדרות. מדובר בציון דרך של ממש לאזור – אחד היוקרתיים בעיר, ליד שדרת המגדלים של ח-501. זאת משום שמלבד שני רבי הקומות שייבנו במקום הבניינים הישנים שנהרסו, עתיד לעבור במקום גם תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה.
עד לפני זמן לא רב היה עתיד הפרויקט של הכשרת היישוב לוט בערפל. לפני שנתיים הוציאה המדינה צו הפקעה לאחד הבניינים במתחם, שהיה אמור להיחצות לשניים בשל מעבר תוואי הרכבת הקלה בשטחו. מדובר בבניין ישן בן יותר מ-50 שנה, הכולל 58 דירות בגודל של 60 מ"ר. עוד קודם לכן ביקשו דיירי הבניינים לקדם פרויקט פינוי- בינוי, שבמסגרתו ייהרסו הבניינים הישנים ובמקומם יוקמו שני רבי קומות חדשים, בני 26 קומות כל אחד, עם 235 יחידות דיור. צו ההפקעה פגע בהיתכנות של ביצוע הפרויקט מאחר שכלל הריסה חלקית של המתחם.
הפרויקט כולל בנייה של 235 יחידות דיור בשני מגדלים חדשים בני 26 קומות, במקום 116 יחידות הדיור הקיימות היום בבניין הרכבת. כמו כן יוקמו במפלס הרחוב חנויות ומבני ציבור, וכ-1,200 מ"ר יוקצו עבור שטחים ציבוריים לצד הרכבת הקלה שתעבור ברחוב פיכמן.
על פי התוכנית, דיירי הבניינים הקיימים ישוכנו ב-103 דירות חדשות, בשטח של 100 מ"ר כל אחת, הנבנות במסגרת התוכנית.
בנוסף, תקבל כל דירה מחסן וחניה מקורה. הדיירים של 13 בתי אב במתחם הקיים העדיפו לעזוב ולקבל את כספי הפיצויים ששילמה נת"ע לדיירים – 120 מיליון שקל בסך הכל.
הפרויקט תוכנן בידי משרד האדריכלים אלונים-גורביץ', בהנחיית מינהל ההנדסה בעיריית חולון. לדברי אדר' חמוטל גורביץ', "מיקומו המרכזי של הפרויקט, בצמוד לתחנת הרכבת הקלה, וכן תכנון אדריכלי מתקדם ועדכני, מהווים סמן איכות בתכנון. הפרויקט כולל בנייה של שני מגדלים מעל בנייה מרקמית בת ארבע קומות, עם דירות קטנות יחסית מעל לחזית מסחרית מלווה רחוב, שנהנית ממיקום מרכזי בעיר ומנגישות מרבית לרכבת הקלה. הכניסות אל דירות המגורים הן דרך חצר פרטית שקטה ומגוננת, וזה בנוסף למועדון דיירים עם כניסה נפרדת, אשר נפתח אל גג משותף להנאת הדיירים".
העירייה תמכה
הגעתו של פרויקט פיכמן לשלב הביצוע מהווה גם ניצחון לראש העיר חולון, מוטי ששון, אשר כבר למן ההתחלה הנחה את מינהל ההנדסה להציב את הפרויקט בראש סדר העדיפויות. "אני שמח שלאחר כל כך הרבה שנים, התוכנית יוצאת לדרך והדיירים ייהנו ממגורים בשני מגדלים חדשים ומודרניים ומנגישות נוחה, הודות לתוואי הרכבת הקלה", אמר באחרונה ששון בהתייחסו למיזם. "אני מברך על שיתוף הפעולה הפורה שהיה לכל אורך התהליך עם התושבים ועם חברת נת"ע, שללא ספק תרם לקידום התוכנית".
השמאי והכלכלן ירון ספקטור, שמשרדו ליווה את הפרויקט והעניק לו שירותי שמאות מתחילתו, אומר כי "זהו יום מרגש עבור משרד ספקטור לראות את הדו"חות והאומדנים שלנו הופכים למציאות. הדרך להריסת 116 הדירות ברחוב פיכמן היתה קשה – מדובר בפרויקט פינוי מורכב בגלל הרכבת הקלה שסימנה חלק מהדירות להריסה, וכן בשל העובדה שמדובר פה באתגר של פינוי עשרות רבות של דירות.
"בתחילה נת"ע הציעה לדיירים פיצוי הנמוך משווי השוק של דירות ישנות במרכז חולון, שלראיית המשרד שלנו כולל את גם הפוטנציאל שלהן לפינוי-בינוי. אני שמח שבסופו של דבר, במסגרת המאבק הארוך שניהל היזם באמצעות משרד ירון ספקטור שמאות מקרקעין, נת"ע קיבלה את האומדנים שלנו. רק זה מה שאיפשר את יציאת הפרויקט לדרך".
לכתבות נוספות היכנסו אל זירת הנדל"ן>>