ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

רותי ברודו: "לא נפתח את הבראסרי במתכונת הישנה שלה"

הבעלים של קבוצת R2M סיפרה על האתגרים העומדים לפתחם של המסעדנים במסגרת כנס שירות בעידן קורונה של כלכליסט ושופרסל. ברודו: "מזל שיש אונליין. מי שחווה כבר את חוויית הנוחות נשאר שם גם בין הסגרים והמשיך לקנות"

אורנה יפת 13:1427.10.20

 

 

 

משבר הקורונה השבית כמעט לחלוטין את פעילות המסעדות. בימים אלה הן מנסות להתבסס על טייק אווי ומשלוחים, וחלקן אף מנסות להקים מטבחי רפאים – קונספט צומח בעולםף של הפעלת מטבחים משותפים לכמה מסעדות, בעלות נמוכה, שמתמחים במשלוחים בלבד.

 

רותי ברודו, הבעלים של קבוצת R2M, סיפרה על האתגרים בשיחה שקיימה היום (ג') עם נטע לי בינשטוק, עורכת מדור פרסום ושיווק בכלכליסט, במסגרת כנס שירות בעידן קורונה של כלכליסט ושופרסל.

 

 

"מזל שיש אונליין. זה פתר לכולנו את בעיית הסגר, שאפשר להזמין דברים הביתה", אומרת ברודו. "אנחנו בקבוצה התחלנו עם זה הרבה לפני הקורונה. כבר לפני 8 שנים הבנו שהנוחות חשובה לאנשים שחיים במרדף אחרי הזמן, ופתחנו חנות אונליין לאוכל מוכן, של דליקטסן, שהיתה לדעתי הראשונה מסוגה אז. השינוי הגדול בתקופת הקורונה הוא שזו הפכה להיות האופציה היחידה של אנשים. בין הסגר הראשון לשני היתה ירידה בהזמנות, כי המסעדות נפתחו, אבל מי שחווה כבר את חוויית הנוחות נשאר שם והמשיך לקנות - והפעילות שלנו באונליין שלנו גדלה מאוד. בסגר השני שוב חווינו צמיחה, אם כי חלשה יותר מזו של הסגר הראשון, בו כולם היו בפאניקה ואנשים שלחו חבילות בידוד למכרים".  

המסעדנית רותי ברודו המסעדנית רותי ברודו צילום: עידית בן עוליאל

 

הגדלתם גם את מגוון המוצרים? סל הקניה השתנה?

 

"בסגר הראשון היתה תחושה שחסרים באתר שלנו מוצרי יסוד, אז הוספנו מעט מהם כדי שהלקוח יוכל להכנס לאתר ולקנות את רוב המוצרים. הצורך לפצל קנייה קשה ללקוחות, וניסינו למלא את צרכי הלקוח. לי חשוב להיות שונה משאר הסופרמרקטים וכל מי שרוצה למכור אוכל. אנחנו מנסים להיות שונים. החלק של ה'הום' אצלנו מאוד גדול עכשיו. בדליקטסן אתה יכול לפתור את כל האירוח בבית - מכבד קצוץ ועד כוסות. אבל זו קנייה אחרת. לא נתחרה במי שמוכר קוטג'. אנחנו לא מוכרים קוטג'".

 

יבואנים ויצרנים החלו למכור ישירות לצרכן ולחתוך את הרשתות והמסעדנים. איך אתם מתמודדים עם זה?

 

"אנחנו מנסים לייצר מוצרים שלנו, שאי אפשר להשיג במקום אחר. כולנו נלחמנו על הלקוח שיושב בבית בבידוד. התחושה שלי היתה שכולם רוצים למשוך את הצרכן לכל כיוון אפשרי ולמכור לו הכל, וגם היצרנים עצמם פנו לצרכנים ישירות. זה מבורך, כי הלקוח משלם פחות בלי מתווך באמצע, אבל המטרה שלנו כעסק היא למצוא את הדברים שרק אנחנו עושים ואף אחד לא יכול להתחרות בהם. יש לנו מפעל שמייצר 1,600 פריטים. בסוף אלו ידיים שעובדות, ובכמות כזו אי אפשר לייצר במכונות לייצור המוני. לכן הרבה פעמים נתח הרווחים קטן יותר, אבל זה הדבר הנכון, כי הרעיון שלנו זה לחפש להיות אחר, לתת איכות ללא פשרות ולהשתמש תמיד במוצרים טריים. בעיני זו הדרך".

 

אילו מסעדות נראה ביום שאחרי?

 

"זו שאלה שגם אני שואלת את עצמי, אחד הדברים שהכי קשה לחזות זה מה יקרה ביום שאחרי. אחד הדברים המדהימים שקרו זה אחרי הסגר הראשון זה שהתחלנו לשתות יין בבית ולאכול גבינות, אבל אנשים חיכו ליציאה מהבית. החודשים יולי-אוגוסט היו חזקים במסעדות וזה היה מפתיע. אני מקווה שזה יקרה גם בפתיחה הבאה של המסעדות. יחד עם זאת, הקורונה לימדה אותי זה שהקצב חייב לרדת, כל עולם הנדל"ן חייב להשתנות, מכיוון שמסעדות ירוויחו פחות - לאנשים יש פחות כסף, וכל השרשרת שמתפרנסת מזה חייבת להשתנות".

 

מתי נראה את מסעדת הבראסרי נפתחת מחדש?

 

"לא תראו. לא נפתח את הבראסרי במתכונת הישנה שלה. נפתח משהו שמדלג בין דיילי לבראסרי. אנחנו לא יכולים להסתכן שוב במצב של חוסר יכולת להושיב קהל במקומות סגורים, אז ניצור ייצור כלאיים ואני מקווה שהוא יהיה מוצלח. נשמור על הפסאדה של הבראסרי, כי אנחנו אוהבים אותה".

x