$
אופנה

ללבוש את הרגע: שבוע האופנה בפריז

מותו של המעצב הנודע קנזו מקורונה בעיצומו של שבוע האופנה בפריז העיב על האירוע והציב סימן שאלה בנוגע לנחיצותו כעת. בתי האופנה דיור וקלואה הציגו קולקציות לבישות התואמות לתקופה

עילית מינמר 08:3008.10.20

מה שקרה בסיומה של תצוגת האופנה של דיור ביום הראשון של שבוע האופנה בפריז ממחיש אולי יותר מכל עד כמה סוריאליסטי הארוע הזה בימים אלה. אשה שנשאה בידיה דגל ועליו המלים "כולנו קורבנות אופנה" עלתה למסלול התצוגה.

 

 

 

רוב הצופים לא היו בטוחים אם היא חלק מהתצוגה או לא. שהרי המעצבת, מריה גרציה קיורי, לא היססה להשמיע את קולה הפמינסטי בקולקציות שעיצבה לאורך השנים. זה לא היה מפתיע אם היתה משמיעה קולה גם בנושא זה, בהתחשב במציאות.

מחאה בדיור. הצופים חשבו שזה חלק מהתצוגה מחאה בדיור. הצופים חשבו שזה חלק מהתצוגה צילום: רויטרס

 

בסופו של דבר התברר כי זו לא היתה דוגמנית של דיור, אלא חברה בארגון “המרד בהכחדה” שאחת ממטרותיו היא להביא לביטולו של שבוע האופנה המתקשר לבזבוז. "הגורל מצוי בידיך" שרה מקהלה ברקע והבהירה שאכן אנחנו יכולים לבחור מה ללבוש, על מה למחות ומה לעשות. גם מצד בית האופנה יש אם כן הכרה בכך שאלה זמנים אחרים שבהם נדרש משהו אחר: זה בא לידי ביטוי בסנדלים שטוחים ונוחים, שמלות נינוחות, ז'קטים בסגנון קימונו והדפסי טאי דאי.

 

מותו של מעצב האופנה היפני הנודע קנזו טקאדה ביום ראשון בבית חולים בפריז מסיבוכים של וירוס הקורונה, הטיל צל נוסף על הניסיון לנהל איזושהי שגרה של תצוגות. כמה ימים קודם לכן הציג פליפה אוליביירה באפטיסטה, המנהל האמנותי של קנזו, את קולקציית אביב 2021, השנייה בעיצובו למותג. קנזו, בן 81 במותו, מכר ב־1993 מכר את המותג שלו לקונגלומרט היוקרה LVMH בעבור 80.5 מיליון דולר. שש שנים אחר כך פרש מעולם האופנה וייחד את זמנו לפרויקטים שונים, בהם עיצוב תלבושות לאופרה "מאדאם בטרפליי" בטוקיו, וקולקציית בית שהושקה רק באחרונה.

 

 

דוגמנית של קלואה ברחובות פאריז דוגמנית של קלואה ברחובות פאריז צילום: גטי

 

הוא נודע בגרפיקה הצבעונית שלו, בגזרות ייחודיות ובהדפסי פרחים מרהיבים. "אופנה היא כמו אוכל", נהג לומר, “לא צריך לדבוק באותו תפריט". הוא היה היפני הראשון שהתבלט בסצינת האופנה הפריזאית וסלל את הדרך למעצבים אחרים, בהם יוז'י ימאמוטו וריי קוואקובו. בקולקציית האביב, השנייה של בפטיסטה למותג, ניכרו מחווה לגזרות, לצבעים לוהדפסים של המייסד.

 

הפרזנטציה של נטאשה רמזי לוי לקלואה היתה שילוב מתעתע בין מציאות לווירטואליות דיגיטלית. רמזי לוי ביקשה לבחון איך בעולם שבו עדיין שולטת הקורונה המלתחה שלנו משפיעה על הדרך שבה אנו מתנועעים ומתנהגים במרחב הציבורי. דוגמניות צולמו ברחובות פריז בסיטואציות יומיומיות, ובכניסה לפאלה דה טוקיו, שם הוצבו שלושה מסכי ענק והדוגמניות צעדו בין עמודי השיש. "הרעין היה לתפוס אותן ברגע אינטימי בחיים האמיתיים", הסבירה רמזי לוי ל"ווג". "רציתי להראות משהו יותר ספונטני, להתבונן בנשים ולראות את הדרך שבה הן מתנועעות ומתנהגות בצורה טבעית יותר מאשר הליכה על מסלול".

 

ג'ונתן אנדרסון המעצב של לואווה שלח "תצוגה בקופסה" לעורכים, קניינים ומשפיענים. הקופסה הענקית הכילה בובות נייר, פרזנטציה על פוסטר בשיתוף עם האמנית הבריטית אנתיאה המילטון וערכת עשה זאת בעצמך. הבגדים עצמם מלאי נפח תיאטרליים ופיסוליים. חצאיות קרינולינה ושרוולי בלון גדולים מבקשים אולי להזכיר לנו שגם כשאנחנו סגורים בבתים, אנחנו יכולים לחלום, להעז ולהיות ייחודיים.

x