משרד התחבורה פרסם תזכיר חוק להפעלת רכב אוטונומי, כולל נסיעות ציבוריות
המשרד רוצה להסדיר את פעולת מספר חברות, ישראליות וזרות, שעורכות נסויים של נסיעות של רכב עצמאי
- פחות משרדים, מטרו דורסני, והיתר למוניות אוטונומיות
- הניסוי של משרד התחבורה: 6 מיליון נוסעים ישראלים במעקב
- יו"ר ומנכ"ל אגד: "נהיה הראשונים להפעיל בארץ אוטובוסים אוטונומיים"
"בשנים האחרונות מתקדם בכל העולם פיתוחו של רכב עצמאי (המכונה "אוטונומי"), דהיינו רכב שמסוגל לערוך נסיעות בדרך, כשבמקום הנהג ישנה מערכת נהיגה עצמאית המשלבת רכיבי חומרה ותוכנה שמאפשרים לה את השליטה על הרכב, ומערכת זו מבצעת את פעולות הנהיגה של הרכב על סמך נתונים הנאספים על ידי חיישנים ואמצעים נוספים, ומעובדים בטכנולוגיה של בינה מלאכותית", אומרים במשרד.
לפיכך משרד התחבורה רוצה להסדיר את פעולת מספר חברות, ישראליות וזרות, שעורכות נסויים של נסיעות של רכב עצמאי. "בניסויים אלה מערכת הנהיגה העצמאית נוהגת את הרכב אך מצוי בו נהג ניסוי, שתפקידו להשתלט על הרכב במקרה חירום, ובמסגרת זו, אין ברכב העצמאי נוסעים.", מציינים במשרד התחבורה.
באופן מפתיע, הצעת חוק זו נועדה להסדיר את שלב המעבר מניסויים ברכבים עצמאיים עם נהג בטיחות לנסיעות נסיוניות ברכבים עצמאיים ללא נהג, כולל "בסגרת של הסעת נוסעים בשכר או שלא בשכר, באמצעות מגוון פתרונות טכנולוגיים להפעלת כלי רכב עצמאיים". במילים אחרות המדינה מתכננת את היום בו נהג המונית או האוטובוס שלכם יהיה למעשה רובוט.
עוד מוצע ליצור תשתית חוקית לניסויים בכלי רכב מתקדמים פחות, שמבצעים רק חלק ממטלות הנהיגה באמצעות מערכות עצמאיות, כאשר מצוי בהן נהג שיבצע את היתר. הציבור יתבקש להגיש הערות למשרד על הצעת החוק