לאחר ההודעה על ארגון מחדש: יו"ר מיצובישי מתפטר על רקע בריאותי
אוסאמו מסוקו בן ה-71 עמד בראש החברה ב-15 השנים האחרונות ובאחד העשורים הקשים בתולדותיה, במהלכו הוטמעה בתאגיד רנו-ניסאן
לאחר אחד החודשים הקשים בתולדות מיצובישי מוטורס, חטיבת הרכב של תאגיד מיצובישי היפני, מודיע אוסאמו מסוקו, יושב ראש מיצובישי מוטורס על התפטרותו. לפי הודעתה הרשמית של מיצובישי, מסוקו בן ה-71 הגיש את התפטרותו על רקע בעיות בריאות. התפטרותו של מסוקו נכנסת לתוקף מיידית. מסוקו עצמו כיהן בתפקיד יושב הראש במשך 15 השנים האחרונות ויוחלף על ידי טקאו קאטו, המכהן כיום כמנכ"ל מיצובישי מוטורס.
- המכירות של מיצובישי צללו והמניה צנחה לשפל כל הזמנים
- כלמוביל: דגמי מיצובישי ישווקו בישראל בתקינה אמריקאית
- רה ארגון במיצובישי: דגמים חדשים לא יוצגו באירופה, החברה תתבסס על השוק האסייתי
בפועל, מסוקו היה זה שעמד בראש מיצובישי במהלך אחד העשורים הקשים ביותר בתולדות היצרנית היפנית. בתקופתו של מסוקו הוטמעה מיצובישי בתוך אימפריית רנו ניסאן (כיום רנו ניסאן מיצובישי) - ענקית ייצור רכב שבעצמה מתמודדת בימים אלה עם כוחות מנוגדים ודרישות סותרות מצד ניסאן ורנו, שלא לדבר על המנכ"ל לשעבר קרלוס גוהן אשר שוכן גם בימים אלה בלבנון ומנסה לטהר את שמו לאחר תקופת כליאה ממושכת ביפן שממנה נמלט במבצע חילוץ הוליוודי.
במהלך כהונתו של מסוקו עברה מיצובישי מהפך משמעותי: מיצרנית של מכוניות נוסעים כדוגמת הלאנסר ורכבי שטח כדוגמת הפאג'רו (שיצורו הרשמי הופסק בחודש שעבר באופן סופי) ליצרנית של רכבים חשמליים ורכבי פלאג אין הייבריד.
מיצובישי עצמה הודיעה ממש לפני ימים ספורים על תוכנית ארגון מחדש הכוללת צמצום נוכחות בשווקים שאינם נחשבים לרווחיים עבור היצרנית, בראשם אירופה. בתגובה הודיעה כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, כי הרכבים שייובאו ארצה יהיו כאלה שמיוצרים על ידי מיצובישי עבור שוק הרכב האמריקאי.