$
רכב

האם מובילאיי מחליפה מסלול? תחבור לווילר היפנית לפיתוח שאטל אוטונומי

אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאיי הכריז על שיתוף פעולה חדש לפיתוח שירותי "רובוטקסי" בתשלום, ביפן וביעדים נוספים במזרח הרחוק. בשנים האחרונות תעשיית הרכב העולמית הולכת ומתרחקת מחזון הרכב האוטונומי והיא פונה לכיוונים חדשים, בהם: שאטלים אוטנומיים אספקת שירותי מיפוי

תומר הדר 12:5508.07.20
האם מובילאיי מחפשת כיוון חדש? שיתוף הפעולה עם ווילר היפנית (WILLER) רומז שיש אפשרות כזו.   

 

לפי הודעה שמסרה מובילאיי, החברה הירושלמית תחבור לווילר היפנית לפיתוח רובוטקסי, כלומר שירותי שאטל אוטונומי בתשלום אשר יפעלו ביפן וביעדים נוספים במזרח הרחוק.

 

לדברי אמנון שעשוע, סגן נשיא בכיר בחברת אינטל, מנכ"ל ומנהל הטכנולוגיה הראשי של מובילאי: "שיתוף הפעולה החדש עם ווילר יהווה תוספת משמעותית לרשת התחבורה הגלובאלית של מובילאיי".

 

מנכ"ל מובילאיי אמנון שעשוע. רשת תחבורה גלובלית מנכ"ל מובילאיי אמנון שעשוע. רשת תחבורה גלובלית

יש להדגיש כי הצהרות כאלה שונות למדי מהצהרות שהשמיעו בכירי מובילאיי רק לפני שלוש שנים. אז התמקדו בכירי החברה בהצהרות על פיתוח "רכב אוטונומי", מה שהפך כעת ל"תחבורה אוטונומית".

 

ככל שהשנים עוברות, תעשיית הרכב העולמית הולכת ומתרחקת מחזון הכב האוטונומי - וספקיה פונים לכיוונים חדשים - בהם: שאטלים אוטנומיים, אספקת שירותי מיפוי ועוד.

 

לפני מספר שבועות הודיעו מרצדס בנץ וב.מ.וו, המשתמשות בטכנולוגיה של מובילאיי, על פירוק מיזם פיתוח הרכב האוטונומי המשותף לצמד היצרניות הגרמניות.

 

ווילר נחשבת לאחת מספקיות התחבורה הגדולות ביפן ועוסקת בין היתר בהפעלת ציי אוטובוסים, שירותי תיירות ושירותי תחבורה נוספים.

 

שירותי הרובוטקסי של ווילר יתבססו על טכנולוגיית נהיגה אוטונומית של מובילאיי ויפעלו בשלב ראשון ביפן.

 

לפי הודעתה של מובילאיי צפויה החברה להתחיל לבחון את הרובוטקסי בכבישים ציבוריים ביפן בשנת 2021, כלומר שנה אחת לפני המועד בו שירות הרובוטקסי המשותף של מובילאיי, פולקסווגן וצ'מפיון מוטורס יחל לפעול בגוש דן.

  

 

x