בלעדי לכלכליסט
מכירות שוק המזון גדלו במחצית הראשונה בכ-9% ל-25.6 מיליארד שקל
עפ"י נתוני סטורנקסט, העלייה במכירות המחצית הראשונה הושגה בעיקר בזכות זינוק חד של 37% במכירות חודש מרץ. עיתוי חג השבועות הובילו לעלייה של 4.6% במכירות ביוני שהסתכמו ב-4 מיליארד שקל
הקורונה בשירות שוק המזון. מכירות שוק המזון במחצית הראשונה השנה צמחו ב- 8.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב- 25.6 מיליארד שקל. כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי כלכליסט.
- בגלל הגל השני: פדיונות חנויות האופנה בקניונים צנחו ביותר מ-7% ביוני
- בדיוק כשהציבור חזר לרחובות, הגל השני התפרץ
- פדיונות מאי: מרכזי הקניות הפתוחים עלו ב-20%; הקניונים ב-7%
העלייה במכירות המחצית הראשונה הושגה בעיקר בזכות זינוק חד של 37% במכירות חודש מרץ, אז נרשמה הסתערות צרכנים על חנויות המזון ואתרי האונליין, בניסיון להצטייד למקרה של סגר.
עוד עולה מהנתונים כי עיתוי חג השבועות והתחזקות בשבועיים האחרונים של החודש, הובילו לעלייה של 4.6% במכירות שוק המזון בחודש יוני שהסתכמו ב-4 מיליארד שקל. העלייה במכירות חודש יוני, נרשמה אחריירידה של 1.4% במכירות אפריל, בגלל הסגר שנרשם בפסח.
במונחים חצי שנתיים, העלייה החדה ביותר (13.3%) נרשמה במכירות מוצרים לבית הכוללים את על חומרי החיטוי, תרסיסים ומגבונים שנרכשו בכמויות חריגות במהלך התקופה ומכירותיהם הסתכמו ב-2.1 מיליארד שקל.
קטגוריית המזון צמחה ב- 9.4% ומכירותיה הסתכמו ב- 18.6 מיליארד שקל. שוק טיפוח הפרט צמח ב-6.1% ל-2.45 מיליארד שקל ואילו שוק המשקאות צמח בשיעור הנמוך ביותר של 3.6% ל- 2.44 מיליארד שקל.