פדיונות מאי: מרכזי הקניות הפתוחים עלו ב-20%; הקניונים ב-7%
נתוני ריס לחודש מאי מלמדים כי הצרכנים מפנים קניות לפאוור סנטרים הפתוחים על חשבון הקניונים. שיא המכירות נרשם ביום חמישי ה-21 במאי 2020 – כאשר הפדיון למ"ר בקניונים הגיע ל-105 שקל ובפאוור סנטרס ל-70 שקל
בחודש מאי נפתחו הקניונים מחדש ונראה כי הציבור שלא ביקר חודשיים בקניונים השלים רכישות והדבר בא לידי ביטוי בעלייה בפדיונות ביחס למאי 2019. יחד עם זאת, קיים פער עצום בין העלייה בפדיונות הקניונים לבין זו שנרשמה בפאוור סנטרים, מה שמעיד כי הציבור עדיין חושש להגיע למרכזי הקניות הסגורים ומעדיף לבצע קנייה במרכזי קניות פתוחים.
- בהלת הקניות נגמרה באפריל: צניחה של 10.5% במכירות של רשתות המזון
- ביג מרכזי קניות: הפחתה של 186 מיליון שקל בשווי הנכסים
- יו"ר ביג מרכזי קניות: "המדינה צריכה להתנות סיוע כספי בהחזרת עובדים לעבודה"
נתוני ריס, הבוחנים 2,850 חנויות זהות, מרביתן מתחום האופנה, מלמדים כי במאי הפדיונות בקניונים האזוריים עלו ב-7.4% בלבד לעומת מאי אשתקד, ומאידך, מרכזי הקניות הפתוחים רשמו עלייה של 20% בפדיונות לעומת מאי אשתקד. בסך הכל, מכירות למ"ר במאי היו גבוהות ב-20% ביחס לתקופה מקבילה.
מאי התאפיין בעלייה במכירות אך הצרכנים לא מיהרו להגיע לקניונים מיד עם פתיחתם. שיא המכירות נרשם בשבוע שהחל ב-17 במאי, עשרה ימים לאחר שהקניונים נפתחו מחדש לקהל המבקרים. על פי ריס, שיא המכירות נרשם ביום חמישי של אותו השבוע – 21 במאי 2020 – כאשר הפדיון למ"ר בקניונים הגיע ל-105 שקל ובפאוור סנטרס ל-70 שקל. לאחר מועד זה התמתנו המכירות וחזרו לרמה ממוצעת של טרום המשבר.
הקניונים נפתחו ב-7 במאי, והפאוור סנטרים נפתחו מחדש ב-19 באפריל כאשר חנויות האופנה, ההנעלה והצעצועים בפאוור סנטרס נפתחו רק ב-26 באפריל והרשתות הגדולות אף דחו את הפתיחה לאחר חג העצמאות.