$
מעסיקים

דווקא במשבר, זה הזמן של המנהלים לטפח חדשנות

כיצד מנהלים יכולים לגייס כוחות ולסייע בטיפוח תרבות חדשנית – בתקופה שבה היא נחוצה יותר מאי-פעם; עסקים זקוקים עכשיו ליד מכוונת, בטוחה ויציבה ובמקביל למנהיגים בעלי גמישות ויכולת הסתגלות

אמנון רדר 14:4616.06.20

בתקופות של חוסר ודאות ותהפוכות, יש חשיבות רבה מתמיד למנהיגות, משום שהמנהיג הוא זה שקובע את אופי התגובה של הארגון כולו. עסקים זקוקים ליד מכוונת, בטוחה ויציבה ובמקביל, עליהם להיות בעלי גמישות וסתגלנות כאשר המצב מחייב זאת. נחישות, התמדה וקולקטיביות הן רק חלק מהמאפיינים של תרבות חדשנית ויש צורך רב בתכונות אלה כדי להתמודד עם כמה מהבעיות הגדולות ביותר שלנו.

 

עכשיו, כשעסקים רבים מתמודדים עם משבר גלובלי, הנה כמה דרכים שבהן מנהלים יוכלו לגייס כוחות ולסייע בטיפוח תרבות חדשנית – בתקופה שבה היא נחוצה יותר מאי-פעם.

 

לימודיות - היכולת ללמוד היא הכרחית

בתקופות של שינויים נרחבים, למידה מהירה חשובה מתמיד. למנהיגים דרושות לא רק תכונות כמו מנת משכל גבוהה ואינטליגנציה רגשית גבוהה, אלא גם יכולת למידה גבוהה. הבעיות שאנחנו מתמודדים עמן היום כה מורכבות ורבות-פנים, עד שנדרשת למידה רצופה תוך כדי התפתחות של מצבים נזילים. מנהיגים צריכים לשמש דוגמה ומופת באמצעות בדיקת חוויות שונות, נקודות מבט רעננות ופתיחות לרעיונות חדשים וכל זאת – תוך כדי טיפוח תרבות של למידה בארגוניהם.

 

תקשורת והאומץ לנסות

כולנו פועלים כרגע במצב לא מוכר וזה בדיוק הזמן שבו למנהיגים דרושה הבנה של המיומנויות הטכניות, כדי שיוכלו לחולל באופן אפקטיבי מהפך בארגוניהם, לדוגמה, איך לעבור בפתאומיות רבה לעבודה מרחוק. עליהם להקיף את עצמם במומחים, להקדיש זמן להתעדכנות במגמות, בהזדמנויות ובאתגרים שהארגון מתמודד עמם ולתכנן היטב איך להסביר את הצרכים האלה במהירות לכל עובדי הארגון.

 

היכולת להסתגל – לקראת משברים עתידיים

משברים ומהפכים אינם יוצרים קיפאון. השינוי הוא דינמי, כך שגמישות והסתגלות מתמשכת הן חיוניות. כדי לסייע למנהיגים להחליט אילו צעדים לנקוט, חשוב לאסוף משוב. מנהיגים נדרשים לחדשנות, לאומץ לנסות דברים חדשים וליכולת ללמוד מהר ולטפח תכונות דומות בעובדיהם. הסביבה של מחר רק מתחילה להתגבש עכשיו.

 

תראו נוכחות – תהיו מנהיגים

משברים מהווים תמיד מבחן מקצועי למנהלים, כמה הם מקצועיים, יצירתיים ומהירי מחשבה. אבל יותר מכל משברים הם הדרך של העובדים להיווכח (או שלא) בתכונות המנהיגותיות של קברניטי החברה. זהו הזמן הכי טוב עבור מנהל להרשים את העובדים תחתיו, לא רק כדי להמריץ אותם בעת משבר, אלא מתוך מחשבה ארוכת טווח. עובדים שרואים שהמנכ"ל שלהם נוכח ומתקשר איתם כל הזמן: במיילים, בטלפון, בפגישות ובשיחות מסדרון, ילכו אחריו באש ובמים גם לאחר מכן עם שוך הסערה.

 

משבר הוא כמו מלחמה עבור ארגון, המנכ"ל הוא הגנרל ומתחתיו שדרת מנהלים-קצינים ועובדים-חיילים. אבל בניגוד למלחמה, אותם עובדים ומנהלים יכולים לעבור לעבוד ב"צבא" אחר ועבור "גנרל" אחר. לכן משבר הוא הזדמנות להחדיר בעובדים את רוח הארגון, את האמונה שהם מתאמצים בשביל משהו מעבר למקום עבודה ולמנהיג שבראש איכפת מהם ולכן להם צריך להיות איכפת ממנו.

 

הכותב הוא יו"ר ManpowerGroup ישראל
x