לראשונה בארה"ב: באפריל נמכרו יותר טנדרים ממכוניות נוסעים
בחודש שעבר נמכרו בארה"ב כ-300 אלף מכוניות - מתוכן כ-167 אלף טנדרים. על פי הערכות, בגלל הקורונה העדיפו אמריקאים רבים רכב שיהיה יותר שימושי ממכונית משפחתית רגילה, כזה שמסוגל לשאת יותר ציוד למקרה חירום ולנסוע בשטח. חלק מסוכנויות הרכב המשיכו לפעול במדינה למרות הקורונה, הודות להחרגה מיוחדת שקבע הממשל במסגרת תקנות החירום
בעוד שוק הרכב הגלובלי מתקדם בכיוון ברור של אוטונומיה, חישמול וחיסכון - ארה"ב ממשיכה לנהוג כשוק נפרד לחלוטין שאינו מושפע מהמגמות הרווחות באירופה או באסיה.
על פי נתונים של AUTODATA, העוסקת בניתוח של שוק הרכב הגלובלי, באפריל נמכרו בארה"ב, לראשונה, יותר טנדרים ממכוניות נוסעים.
- אפריל היה החודש הגרוע ביותר בענף הרכב מאז שנות ה-80
- יבואני רכב מציעים ללקוחות: נרכוש את המכונית חזרה אם תפוטרו
- כך ישראל תשוב לחוד החנית של הרכב האוטונומי אחרי הקורונה
לפי הניתוח, נמכרו בארה"ב כ-300 אלף מכוניות באפריל לבדו, כאשר מכירות טנדרים היוו כ167 אלף מתוכן. בארה"ב חלק מסוכנויות הרכב המשיכו לפעול למרות הקורונה, בין היתר הודות להחרגה מיוחדת שקבע הממשל במסגרת תקנות החירום.
לפי הפרסומים בארה"ב, לא מן הנמנע שבגלל הקורונה העדיפו אמריקאים רבים רכב שיהיה יותר שימושי ממכונית משפחתית רגילה, ויהיה מסוגל לשאת יותר ציוד למקרה חירום וגם לנסוע בשטח. נתון זה אינו מפתיע לנוכח העלייה שתועדה בימי הקורונה במתן רישיונות לציד בטבע, ובעלייה בהיקף מכירות הנשק.
בשוק הרכב הישראלי מכירות טנדרים אמריקאים מוגבלות רק לדגמים הכבדים אשר דורשים רישיון ג' ונהנים מהכרה מלאה במס. אך בארה"ב מדובר בשוק הרבה יותר מגוון ומורכב, הכולל טנדרים קלים, טנדרים בגרסאות שטח מיוחדות וגם טנדרים בגרסאות יוקרה.