בלעדי לכלכליסט
מותג אלפרו עובר לשטראוס, שסטוביץ' נשארת עם השוק המוסדי
כך לפי הסכם החלוקה למותג שהיקפו 17% משוק תחליפי החלב בישראל, שנחתם בסופ"ש בין שסטוביץ', היבואנית והמפיצה הנוכחית, דנונה - בעלי אלפרו ושטראוס; זוהי הכניסה הראשונה של שטראוס לשוק תחליפי החלב המוערך ב-190 מיליון שקל בשנה
מה-1 ביולי מותג תחליפי החלב אלפרו יעבור לידי חברת שטראוס מחברת שסטוביץ', היבואנית והמפיצה הנוכחית, שתשאר עם השוק המוסדי: בתי קפה, מלונות קייטרינג, בתי הטבע וכו'. חלוקת השוק כלולה בהסכם שנחתם ביום חמישי האחרון בין החברות שסטוביץ', שטראוס ודנונה, בעלי אלפרו.
- הפסד לשסטוביץ: שטראוס השיגה את הזיכיון על מותג תחליפי החלב אלפרו
- יותר משתלם מחמאה: טרה תתחיל למכור חלב צמחי
- האירוניה: הטרנד הטבעוני הציל את מכירות תנובה ב-2017
המעבר של מותג אלפרו משסטוביץ' לשטראוס התאפשר, לאחר שלפני שלוש שנים חברת דנונה העולמית, השותפה שבבעלותה 20% ממחלבות שטראוס, רכשה את וויטוייב פודס, יצרנית מזון צמחי שבבעלותה מותג תחליפי החלב "אלפרו". הצפי היה שעם הרכישה, דנונה תעביר את הזיכיון לידי שותפתה בישראל.
עבור שטראוס, יצרנית מוצרי החלב השנייה בגודלה בישראל, מדובר בכניסה ראשונה משמעותית לתחום הצמחוני-טבעוני, עם מותג ידוע "אלפרו" המחזיק 17% משוק תחליפי החלב בישראל. בשלב ראשון שטראוס תייבא את המוצר ולאחר מכן היא מתכננת לייצר אותו בארץ, כאשר המטרה היא לייצר את משקה אלפרו בגרסה מצוננת, אשר תשווק לראשונה במקררי החלב ברשתות המזון. כך כמו תחליף החלב הצמחי של המתחרה תנובה "אלטרנטיב", המשווק למקררים. יש לציין כי הצרכן תופס את המשקה המקורר בניגוד למשקה המשומר כדוגמת אלפרו, כטרי יותר.
שוק תחליפי החלב שמוערך בכ-190 מיליון שקל בשנה נמצא במגמת עלייה מתמדת עם המעבר של חלק מהאוכלוסיה לטבעונות. הציפייה ששטראוס, שלה כוח הפצה משמעותי תגדיל את חלקו של אלפרו בשוק ותתחרה מול תנובה היצרנית המובילה בשוק תחליבי חלב עם 55% נתח שוק. בשנה האחרונה גם טרה הצטרפה למרוץ עם 5 סוגי חלב צמחי מסויה ומשקדים תחת המותג "ולסויה" המיובא מאיטליה.
שטראוס נמצאת כעת בתנופה של כניסה לתחומים חדשים תוך הרחבת קטגורית המזון הבריא: החל משימורים שהחלה לייבא באריזות חדשניות מקרטון, קבלת הזיכיון לשווק מוצרי ארלה, יצרנית תחליפי החמאה וגבינות, שהיה עד כה בידי חברת ויליפוד ועד לקבלת הזכיון לאלפרו כעת.