אחרי Zoom: גם HouseParty מזנקת ל-50 מיליון משתמשים
אחרי סיפורי ההצלחה של Zoom ,Teams ו-Slack, כעת תורה של האפליקציה הישראלית לשעבר, להתגאות בזינוק במספר המשתמשים ולהשתוות למתחרים
- עובדים מהבית? כך תראו טוב יותר בשיחת הווידאו עם הקולגות
- לא על ה-Zoom לבדו: חמש האפליקציות הטובות ביותר לשיחות וידאו
- לקראת ליל הסדר: המדריך שיסייע לכם להפעיל את ה-Zoom
כך או כך, מדובר בכל מקרה בהצלחה לאפליקציה ששייכת כיום לאפיק גיימס האמריקאית, מפתחת להיט המשחקים פורטנייט. זו רכשה את האוספארטי לפני כשנה עבור סכום לא ידוע שהוערך בזמנו בכמה עשרות מיליוני דולרים. הזינוק שחוותה האפליקציה בחודשים האחרונים כנראה מגמד את סכום הרכישה כיום. האפליקציה הפכה למובילת תחום המדיה החברתית בכ-82 מדינות באפסטור של אפל, כולל בארה"ב. במכשירי אנדרואיד היא תפסה את המקום ה-3 בחנות גוגל פליי באותה קטגוריה. ב-16 מדינות היא זינקה למקום הראשון בדירוג הכללי גם באפסטור וגם בגוגל פליי.
אולם מה שהופך אותה למצליחה במיוחד היא העובדה שהמשתמשים נוטים להשתמש בה במשך זמן רב. כך למשל, היקף ההתחברות הממוצע עומד על כ-60 דק' ובמקרים מסוימים, בעיקר באזורים שנתונים בסגר עקב הקורונה הוא מגיע גם ליותר מ-80 דק'. פרופיל המשתמשים בה הוא בעיקר ילדים ונוער, זאת בזכות האפשרות לחבר אותה לסנאפצ'ט ולהשתמש בה למשחקים חברתיים או לשיתוף תכנים בקלות. אך בחודשים האחרונים היא גם צוברת עניין בקרב קהל מבוגר יותר. מה שכנראה תרם רבות לגידול בהורדות שלה.
זאת ועוד, בניגוד ליריבותיה, זום, בלו ג'ינס או סקייפ ו-Teams, היא לא סובלת מתדמית אפורה ומקצועית. ממשק התפעול שלה מבוסס על מחוות והיא מיועדת בעיקר לשימוש בפלטפורמות מובייל. כמו כן, אין הגבלה בזמן השימוש כפי שקיים באפליקציות מתחרות כמו בזום למשל. משתמש באפליקציה מחובר לכ-23 חברים בממוצע, הרבה פחות מאשר באפליקציות מדיה אחרות, אך מנגד מדובר כנראה בחיבורים יותר אינטימיים מאשר בפייסבוק או סנאפצ'ט למשל. הסיבה לכך היא המגבלה על שיחות ועידה ל-8 משתמשים מקסימום, מה שמתאים יותר לחברים קרובים. כמחצית מהשיחות מבוססות על משחקים. החברה העמידה לאחרונה את כל המשחקים שלה לשימוש בחינם עבור כל מי שמשתמש בה.
לא ברור למה בחרה החברה לפרסם את נתוני השימוש שלה דווקא כעת. עד כה היא היתה מאוד דיסקרטית לגבי היקף המשתמשים כמו גם הכנסותיה, גם לפני הרכישה בידי אפיק. בזמן הרכישה היא דיווחה על כמה מיליוני משתמשים ותו לא. כעת כשבספרד ואיטליה היקפי השימוש זינקו פי 2,360 ופי 423 בהתאמה, כאשר בראשונה היא כמעט לא הייתה ידועה, אולי היא רוצה להעמיד את עצמה כאלטרנטיבה לזום ואחרות. ואולם יכול גם להיות שמדובר בניסיון להסיט את הדיון. כך למשל לאחרונה פורסמו ציוצים רבים בטוויטר שהאשימו אותה שהיא נפרצה ושנגנבו ממנה פרטי התחברות של לקוחות. הטענות היו שהמידע שימש להשתלטות על חשבונות נטפליקס וספוטיפיי של משתמשים.
אך בהאוספראטי דחו מכל וכל את הטענות ואף טענו שמדובר בקמפיין הכפשה מתוזמן היטב. החברה אף פרסמה פרס של מיליון דולר למי שיסייע לה להוכיח זאת.
We are investigating indications that the recent hacking rumors were spread by a paid commercial smear campaign to harm Houseparty. We are offering a $1,000,000 bounty for the first individual to provide proof of such a campaign to bounty@houseparty.com.
— Houseparty (@houseparty) March 31, 2020
טענות אלה מגיעות גם במקביל לטענות שפורסמו כלפי Zoom על כך שהאפליקציה שלה לא מאובטחת. לפני מספר ימים אף פורסם שמאגר של כ-500 אלף פרטי משתמשי Zoom פורסם בדארקנט ונמכר בפחות מסנט לרשומת משתמש. ואולם גם האוספארטי לא חפה מבעיות פרטיות, למרות שאלה לא פורסמו באותה הרחבה כמו אלה של המתחרה המצליחה.
כעת כשהמספרים שלה משתווים לאלה של האפליקציות המובילות, כנראה שגם היא "תזכה" לביקורת של מומחי סייבר שימצאו בה בעיות בתורה. אך זה לא מונע שהצלחתה הנוכחית כנראה תחזק את מקומה בקרב המשתמשים ותהפוך אותה לחברה במועדון אפליקציות המדיה החברתית המובילות בעולם לעוד שנים רבות.