משבר הקורונה
איירבוס משהה תוכניות: לא תפתח קו ייצור נוסף בטולוז
יצרנית המטוסים האירופית הודיעה שהתוכניות להקמת קו ייצור עבור מטוס ה-A321 מושהות: "כשנראה שהביקוש עולה שוב - נחזור אליהן"
יצרנית המטוסים האירופית איירבוס השהתה תוכניות להקמת קו ייצור נוסף בטולוז עבור מטוס ה-A321 שלה, בעוד החברה נאבקת בהתפרצות נגיף הקורונה.
- אותות חיים במפעלים: איירבוס מחדשת את הייצור בספרד
- איירבוס הציגה את מטוס העתיד - "ידידותי לסביבה"
- איירבוס תשלם 3.6 מיליארד יורו כדי להסדיר חקירת שחיתות
איירבוס הודיעה על תוכניותיה לפתיחת קו הייצור החדש בינואר, אז עוד התמודדה עם האתגר שבעמידה בביקוש שיא למטוסיה שמיוצרים במפעלה שבהמבורג, גרמניה, שנאבק אז לפעול במשך שעות נוספות כדי לייצר את המטוס השאפתני ביותר של איירבוס לטיסות קצרות.
למרות שהתוכניות להסבת קו הייצור של מטוסי A380 של החברה בטולוז - שייצורם אמור להיפסק - עדיין נמצאות על השולחן, הדחיפות להתקדם בנושא התפוגגה לאור הלחצים הכלכליים שהביא איתו משבר הקורונה, כך אמרו מקורות בתעשייה. "תוכניתנו עבור קו הייצור של ה-A321 בטולוז הושהו. כשנראה את הביקוש עולה שוב - נחזור אליהן", אמר דובר של החברה.
מנכ"ל החברה גוילאם פאורי אמר לכתבים השבוע שבכוונת איירבוס להקפיא חלק מהשקעותיה כדי לחסוך כסף. ההחלטה משאירה סימן שאלה לגבי עתידו של מפעל Lagardere A380 שלה בטולוז, שבו אמור ייצור מטוס הנוסעים הגדול בעולם להגיע לקיצו בחודשים בקרובים, מה שמעלה את אי הוודאות לגבי עתידם של מאות עובדי המפעל.
איגודים מקצועיים בצרפת אמרו שבכוונתם להיאבק נגד סגירת המפעל. "לא כמו גוילאם פאורי שרוצה לעצור השקעות לא חיוניות, אנחנו חושבים שהגעת קו הייצור החדש למפעל לגרדר חייבת לקרות", כך אמר פקיד באיגוד CGT, חאבייר פטראצ'י.