בלעדי לכלכליסט
אסם לוקחת מליימן-שליסל את שיווק מותגי השוקולד של נסטלה
ההערכות הן כי באסם לא היו מרוצים מהתוצאות של חברת ההפצה. בחברה מתכוונים לפתח את קטגוריית השוקולד כמנוע צמיחה
אסם מתכוונת לפתח את פעילותה בתחום השוקולד. ל"כלכליסט" נודע כי 3 שנים אחרי שחתמה עם ליימן שליסל על הסכם הפצה של מוצרי השוקולד של נסטלה, מעבירה אסם את שיווק המוצרים לידיה. זאת מתוך כוונה לפתח את הפעילות כמנוע צמיחה.
- אסם-נסטלה מצטרפת ל-JVP בקרב מול תנובה על חממת הפודטק
- אסם מכרה את פעילות הגלידות לחברה האחות פרונרי
- אסם מקימה זרוע לקידום מיזמים בתחום הפודטק
מדובר בקטגוריה שבה פועלת שטראוס עם מוצרי עלית, והמהלך צפוי להעמיק את התחרות בין השתיים. בין המותגים שתחל אסם להפיץ: קיטקט, סמרטיס, אפטר אייט, באצ'י, נסטלה קראנץ' ונסטלה שוקולד.
באסם אישרו את הפרטים ומסרו כי ההחלטה על סיום הסכם ההפצה עם ליימן התקבלה על רקע ההחלטה לפתח את קטגוריית השוקולד כמנוע צמיחה ולהביא לקמעונאים פתרונות ייחודיים בעזרת מערך ההפצה הרחב של החברה.
ההערכות הן כי באסם לא היו מרוצים מתוצאות הפצת המוצרים על ידי ליימן. בעבר, מוצרי השוקולד של נסטלה יובאו לישראל במסגרת חברת אסמים של אסם, הפועלת בתחום הפצת חבילות שי. מאחר שלאסם לא היה מערך הפצה מתאים, בין השאר מבחינת הובלה בצינון לחנויות קטנות כמו פיצוציות, החברה מצאה את ליימן המנוסה בתחום כשותף מתאים.
בסביבת ליימן נטען כי החברה היא שביקשה להפסיק את שיווק חטיפי השוקולד של נסטלה, כיוון שהפעילות לא היתה רווחית עבורה.