בלעדי
סוזוקי: היברידית בפחות מ־100 אלף שקל
תקנות הזיהום באירופה ישנו כבר השנה את ההיצע של סוזוקי ישראל: עד סוף 2020 יעברו איגניס, סוויפט, ויטארה וקרוסאובר להנעה היברידית. מנגד, יבוא הבאלנו הפופולרית ייפסק
סוזוקי תשיק בארץ ביוני את מי שתהיה המכונית ההיברידית הזולה בישראל, בפחות מ־100 אלף שקל. זאת כחלק ממהלך כולל של היצרן, שב־2021 ישווק באירופה ובישראל כמעט אך ורק דגמים היברידיים, כמענה למגבלות זיהום האוויר המחמירות באירופה.
- סיכום עשור בענף הרכב: יונדאי היא המאזדה החדשה
- שיתוף פעולה טכנולוגי: טויוטה רוכשת 5% ממניות סוזוקי
- סוזוקי ג'ימני: מיניאטורי, מחיר מופרז, ותור של מעריצים
מדובר בגרסה חדשה של האיגניס, רכב הקרוסאובר הקטן שכבר נמכר בגרסת בנזין, שתקבל גרסת 1.2 ליטר היברידית קלה, עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, שאמורה להציג נתוני צריכת דלק רשמיים של כ־30 ק"מ לליטר. בניגוד לדגם שנמכר כעת אצלנו, ויימכר עד סוף השנה, ההיברידית תצויד גם באביזרי בטיחות אקטיבית. האיגניס בנזין נמכרת ב־90 אלף שקל, ההיברידית תעלה כמה אלפי שקלים יותר, בזכות הטבות המס.
עד סוף השנה תשיק סוזוקי גרסאות היברידיות קלות גם לסוויפט, לקרוסאובר ולוויטארה. שלושת הדגמים יעברו למנוע בנזין 1.4 ליטר טורבו בנזין, עם 129 כ"ס במקום 140 כ"ס שמוצעים כיום בקרוסאובר ובוויטארה, ומערכת היברידית קלה 48 וולט, שאמורה להציע לפי נתוני היצרן הפחתה של 20% בפליטת מזהמים ושל 15% בצריכת הדלק. המערכת בדגמים הגדולים שוקלת רק 15 ק"ג, לעומת 6.2 ק"ג ששוקלת המערכת ההיברידית הקלה באיגניס.
ראשונה מבין שלושת הדגמים עם המנוע החזק יותר תגיע לארץ הסוויפט בספטמבר, ותקבל גם היא מערכות בטיחות אקטיבית שחסרות לה כיום.
מי שדווקא תפסיק להגיע היא מכונית הסופר־מיני באלנו, שלא זוכה להצלחה גדולה באירופה, ולכן לא תקבל מערכת הנעה ירוקה, שתאפשר לה להימכר גם בעידן שבו נדרשים יצרני הרכב שממוצע פליטת ה-CO2 שלהם באירופה לא יעבור את ה-95 גרם. מי שחורג נקנס ב-95 יורו לכל גרם, לכל רכב שיחרוג מהממוצע.
הייצור של הבאלנו בהודו יימשך, אך לא לשוק האירופי, ובארץ היא תשווק עד סוף השנה בגרסת הבנזין הקיימת. בישראל נמכרו ב־2019 כ־3,000 דגמי באלנו, והיא הייתה אחת הנמכרות בקבוצה, פחות מטויוטה יאריס ויונדאי i20, אך יותר מסיאט איביזה.
באירופה מדווחים על הפסקת שיווק הג'ימני ביבשת בהיעדר גרסה היברידית מתוכננת, אך לדברי צבי נטע, יו"ר יבואנית סוזוקי מכשירי תנועה, לישראל ימשיך הדגם להגיע.
ב־2022 תשיק סוזוקי רכב כביש־שטח חדש, שייקרא גרנד ויטארה, ויתבסס על טויוטה ראב4 ההיברידי, כחלק משיתוף הפעולה המתהדק בין סוזוקי לטויוטה. באותה שנה תשיק סוזוקי גם משפחתית חשמלית ראשונה, שתיוצר בהודו, עם מערכת חשמלית של טויוטה. שני הדגמים צפויים להגיע גם אלינו.
"סוזוקי היא חלק מהטרנד של מעבר להנעה היברידית", הוסיף נטע. "תמוה שדווקא כעת מדינת ישראל מעלה את המסים על רכבים היברידיים, שמפחיתים את הנזקים הבריאותיים שיוצרות המכוניות. גם בריאות הציבור עולה כסף, אבל המדינה מעדיפה להסתכל על המיסוי הישיר שהיא 'מפסידה' כעת בגלל הביקוש למכוניות הירוקות"