ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

כנס השירות

"עדיין לא נולד המחשב שיכול להרגיע אדם”

סמנכ”ל לקוחות ושירות בשופרסל, צביקה ביידא, לא ממהר להחליף את אנשיו ברובוטים; הוא ישתתף מחר בכנס השירות וחוויית הלקוח של כלכליסט

נעמי צורף 09:4101.12.19

"אחד הנושאים הקריטיים בעולם השירות הוא השילוב בין האנושי והדיגיטלי, דווקא לאור ההתעצמות של הדיגיטל", אומר צביקה ביידא, סמנכ"ל לקוחות ושירות ברשת שופרסל, לקראת כנס השירות וחוויית הלקוח של “כלכליסט” ושופרסל שיתקיים מחר (ב') במתחם לאבס במגדל עזריאלי שרונה.

 

 

 

"כולם מבינים שכל מה שיכול לעבור אוטומציה יעבור, זו בכלל לא שאלה, השאלה היא איפה יהיה מקומו של האדם בתוך שרשרת הערך הזו. ללפגוש אנשים יש ערך שמחשבים ורובוטים לעולם לא יוכלו לתת לו מענה".

 

לתוכנית הכנס לחצו כאן

צביקה ביידא צביקה ביידא צילום: סיון פרג'

 

מה הדברים שרובוטים אף פעם לא יוכלו לספק?

 

"אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה המטרה והאם דיגיטליזציה נותנת מענה. כשמדובר על שירות, המטרה היא להבין את הלקוחות היטב ולהוציא אותם מרוצים, זה לא בהכרח דברים שמערכות בינה מלאכותית יידעו לעשות טוב יותר מבני אדם. תחשבי שנותן שירות בבית חולים מבשר בשורה קשה לקרוב משפחה של מטופל. חלק מה’שירות’ במקרה הזה הוא ניהול קשר עם הלקוח וזה לא תמיד מתבצע רק בתקשורת מילולית, לפעמים צריך רק לשתוק ולהביע אמפתיה".

 

מה אם בעוד 20 שנה הטכנולוגיה תוכל להביע אמפתיה?

 

"אני מאמין שכל עוד הצד הצרכני הוא בן אנוש, גם בצד שנותן את השירות יהיה צורך בבן אנוש. יש מאפיינים או צרכים מסוימים שאני לא יכול לראות איך רובוט יענה עליהם - לבני אדם יש מוח, לב ונשמה ולפעמים הם אלה שנותנים את המענה הזה".

 

יכול להיות שיום אחד יהיה לך יותר קל, נוח וזול להעסיק רובוטים?

 

"יכול להיות, אבל זה יהיה במקומות שבהם הרובוטים יכולים לתת לי מענה רלבנטי. למשל, במקום שבן אדם יעשה לך שחזור של שם משתמש וסיסמה, רובוט יעשה את זה. אבל האם כאשר אמא מתקשרת ומספרת לנציג השירות שהמשלוח לא הגיע ובגלל זה יום ההולדת של הבן שלה עוד שעתיים הולכת להיהרס, היא תיענה על ידי רובוט? לפחות בעתיד הנראה לעין יש צורך במעורבות אנושית כדי לספק את המענה לדבר הזה. הטכנולוגיות צריכות לעזור לבני אדם להביא את עצמם לידי מימוש ולייצר חוויה מקסימלית. ברור שלטכנולוגיה יש יכולות שלבני אדם אין, אבל עדיין לא נולד המחשב שיודע לשים יד על אדם ולהרגיע אותו”.

 

כשלקוח מתקשר אליכם, הוא רוצה עזרה פונקציונלית או אמפתיה?

 

"בסוף רוב הלקוחות שמתקשרים כי המוצר שהגיע אליהם פגום רוצים זיכוי, אבל לפעמים אנחנו רואים שהם מחפשים גם הכלה והתנצלות. יש לנו מנעד רחב של צרכנים. עבור הלקוחות שמחפשים שירות מהיר השקנו אפליקציה שמאפשרת שירות עצמי. לעומת זאת ישנם אלו שרוצים לדבר עם נציג בטלפון. לכן חשוב לנו קודם לאתר מה הצורך של הלקוח”.

x