גוגל מקבלת 50 אלף קורות חיים בשבוע; מגייסיה מגלים מה הם מצפים מכם
כדי להגיע לראיון הנחשק, כדאי לוודא שקורות החיים שלכם יבלטו מעל כולם; מומחי ההשמה של גוגל נתנו 11 טיפים איך לעשות את זה נכון
כשמחפשים עבודה חדשה חשוב לוודא שקורות החיים שלכם יבלטו מעל כולם, במיוחד אם אתם פועלים בתעשיות תחרותיות.
- תפסיקו להגיד 'סליחה' בעבודה - כך כדאי להתנצל
- סקר: מה מתכנתים צריכים כדי להיות מרוצים בעבודה
- לא משנה מה שאלו אתכם בראיון עבודה, אלה הדברים שהמעסיקים באמת רוצים לדעת
מנהלי הגיוס מחפשים את המועמד הטוב ביותר, כך שמראש חייבים לוודא שכל המסמכים שאתם מעבירים אליהם חפים משגיאות ומנוסחים היטב.
מעבר לכך, יש דברים נוספים שאפשר לעשות כדי לבלוט. בגוגל פרסמו לאחרונה סרטון שבו מנהלת הגיוס רבקה ומהנדס התוכנה קנדל חושפים את הטריקים שיעזרו לכם לבלוט ואולי אפילו להשיג משרה באחת החברות הנחשקות בעולם, כזו שמקבלת מעל 50 אלף קורות חיים בשבוע.
11 הטיפים לכתיבת קורות חיים לפי המומחים של גוגל:
1. תהיו מתומצתים, אבל אל תתביישו להתרברב: שמרו על דיוק בעת פירוט הניסיון התעסוקתי שלכם, אך בו בזמן אל תחסכו במחמאות בתיאור הסיבות מדוע נבחרתם לתפקידים הללו.
2. דאגו שקורות החיים לא יהיו ארוכים יותר מעמוד אחד או שניים: הוסיפו מידע רלוונטי בלבד, והקפידו על עריכה.
3. השתמשו בניסוחים המצביעים על פעולות: השתמשו בפעלים כמו פיתחתי, ניהלתי, הובלתי וכן הלאה.
4. התאימו את קורות החיים לתפקיד הספציפי אליו אתם מועמדים: תתעמקו בתיאור התפקיד המדובר והאופן בו הוא כתוב, ונסחו את קורות החיים שלהם בהתאם, כך שתדגישו את החלקים התואמים לדרישות.
5. השתמשו בנתונים ובדוגמאות: נסו להדגיש את ההישגים שלכם בתפקיד הנוכחי ובתפקידים קודמים באמצעות שימוש בנתונים רלוונטיים ובדוגמאות שתומכות במה שתיארתם.
6. ודאו שקל למצוא את המידע הרלוונטי: המנעו מהקדמות מסובכות ותגיעו ישר לעניין ולפרטים החשובים.
7. תמיד עדיף בפורמט של PDF: שלחו קורות חיים בפורמט של PDF ולא בוורד, אפל פייג'ס או תוכנות אחרות.
8. הפורמט צריך להיות נקי, פשוט ומתומצת: שמרו על פורמט נקי ומאורגן, כולל שימוש בדיו שחור על רקע לבן ורווחים רגילים. שמרו על גופן אחיד לאורך כל קורות החיים, וכן על גודל אחיד של האותיות.
9. עברו שוב ושוב כדי לוודא שאין טעויות הדפסה או כתיב: לפי סקר שערכו באתר CareerBuilder ב-58% מקורות החיים יש שגיאות הקלדה. השתדלו להימנע גם מטעויות תחביר וכתיב ולמעשה מכל טעות אחרת, הרושם שמתקבל הוא שאינכם שמים לב לפרטים.
10. השתמשו בתבליטים ככל האפשר: השימוש בנקודות הללו הופך את המסמך למעניין יותר עבור הקורא, בין השאר מכיוון שהן שוברות את הגושים הגדולים של מלל.
11. התמקדו בתוצאות ובהישגים: לזלו בוק, לשעבר מנהל משאבי האנוש של גוגל הסביר בעבר כי צריך להציג את ההישגים במונחים הבאים: השגתי X שנמדד באמצעות Yעל ידי כך שעשיתי Z . כלומר התחילו בפועל פעיל, כמתו מספרית את ההישג, תספקו מדד להשוואה ופרטו מה עשיתם כדי להגיע להישג הזה.
דוגמה שתתאים למועמדים למשרת מנהל מכירות:
במקום לכתוב: עמדתי ביעדים השנתיים מבחינת נפח, גיוון, הכנסות ומיתוג. עדיף לכתוב: כחבר בצוות תרמתי לעלייה של 21% בהוצאות של חברות על פרסום בכך שעמדתי ב-158% מהיעד בהחתמת לקוחות חדשים ו-192% מיעד הזמן שהייתי אמור להקדיש לכל לקוח.