לאחר התרסקויות ה-737 MAX: רווחי בואינג ירדו ב-21%
החברה השהתה את התחזית שלה ל-2019, והודיעה שתפרסם תחזית חדשה בעתיד - זאת עד שיתבררו הליקויים במטוסים אלה בעקבות התרסקות מטוסי חברת התעופה האתיופית וחברת ליאן אייר
בואינג ממשיכה לשאת בתוצאות קרקוע מטוסי ה-737 MAX: רווחיה ירדו ברבעון בכ-21% מ-2.51 מיליארד דולר ברבעון הראשון אשתקד ל-1.99 מיליארד דולר ברבעון הראשון השנה. החברה השהתה את התחזית שלה ל-2019, והודיעה שתפרסם תחזית חדשה בעתיד, לאחר שיתבררו הליקויים במטוסים אלה.
- מחיר התאונות: בואינג מקצצת ב-20% את יצור ה-737
- מנכ"ל בואינג: "מתנצל על התאונות, התיקון יושלם בשבועות הקרובים"
- "הרגולטורים ידעו כי השיטה לייצוב מטוס הבואינג 737 מקס היא בעייתית"
החברה הודיעה שהיא נאלצה להגדיל את הוצאותיה במיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה, בעקבות עצירת מסירת מטוסי ה-737 מאקס שקורקעו ברחבי העולם בעקבות התרסקות המטוס באתיופיה בחודש שעבר, בה נהרגו 157 בני אדם. כמו כן הודיעה שהיא עוצרת את הרכישה החוזרת של מניותיה.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
התרסקות הקטלנית באתיופיה, השנייה בתוך כמה חודשים, (באוקטובר 2018 התרסק מטוס של חברת ליאן אייר מעל ים ג'אווה, אף הוא מדגם זה, וכל 189 הנוסעים ואנשי הצוות נספו) גרמה לבואינג לחתוך את קצב הייצור שלה ל-42 מטוסים בחודש, לעומת 52 קודם לכן.
בואינג משקיעה כספים גם על פיתוח פיתרון לתוכנה נוגדת ההזדקרות הידועה בראשי התיבות MCAS, אשר מהווה לדעת חוקרים חולייה משותפת בשרשראות האירועים הנפרדות שהובילו לשתי ההתרסקויות האחרונות של מטוסי החברה.
הרווח התפעולי של החברה ברבעון הראשון ירד מ-3.14 מיליארד דור ל-2.79 מיליארד דולר, והיה נמוך מהצפי הממוצע של האנליסטים בוול סטריט, של 2.82 מיליארד דולר. הכנסות החברה ירדו ב-2% ל-22.92 מיליארד דולר, מתחת לתחזית האנליסטים של 22.98 מיליארד דולר