דו"ח התרסקות המטוס באתיופיה: הטייסים פעלו לפי ההנחיות
הטייסים בטיסת "אתיופיאן איירליינס" פעלו לפי הנחיות היצרנית בואינג, "אבל לא הצליחו להשתלט על המטוס". כך מסרה שרת התחבורה, שהוסיפה שהמטוס היה במצב טוב וראוי לטיסה. הדו"ח הסופי יתפרסם בתוך שנה
מוגס אמרה שההמראה הייתה תקינה, ושהטייסים פעלו לפי ההנחיות שעליהן המליצה יצרנית המטוסים בואינג. "הם פעלו לפי הנהלים, אבל לא הצליחו להשתלט על המטוס", היא אמרה. "למרות המאמצים וההצמדות להנחיות לשעת חירום, הטייסים לא הצליחו לייצב את המטוס והוא המשיך לצלול". לדבריה, הטייסים עברו הכשרה מתאימה. מוגס הוסיפה שצוות בינלאומי הכולל 18 מומחים חוקר את ההתרסקות, ודו"ח החקירה הסופי צפוי להתפרסם בתוך שנה.
157 בני אדם נספו ב-10 במרץ בטיסת "אתיופיאן איירליינס" מאדיס אבבה לניירובי בקניה. אחרי האסון התעורר החשד שהסיבה להתרסקות היא הדגם החדש של בואינג. באוקטובר התרסק מטוס "ליון אייר" בים ג'אווה באינדונזיה. 189 איש נספו באותו אסון.
בעקבות ההתרסקות באתיופיה, השנייה בחודשים האחרונים של בואינג MAX 737-8, אסרו מדינות רבות בעולם על השימוש בדגם. שתי ההתרסקויות היו דקות ספורות אחרי ההמראה. הטייסים בשתי הטיסות דיווחו על בעיות שליטה על המטוס.
"זה אותו מקרה כמו המקרה האינדונזי", אמר דובר משרד התחבורה על החקירה הראשונית. "עד כה יש קווי דמיון בין שתי ההתרסקויות". בחודש שעבר אמרה שרת התחבורה מוגס: "הבחנו בדמיון ברור בין ההתרסקות של טיסה 302 של 'אתיופיאן איירליינס' לטיסה 610 של 'ליון אייר', וזה יהיה נושא שייבדק במהלך החקירה".
ימים אחרי ההתרסקות דווח כי קברניט המטוס ניסה לחזור לנחיתה. הטייס פנה בקול מבועת לפקחי הטיסה שלוש דקות לאחר ההמראה: "break, break (שקט בקשר). מבקש לחזור לנחיתה".
הפקחים ניסו להסיט שני מטוסים שהיו בדרכם לנחיתה כדי לפנות לטייס ה-737 נתיב. הפקחים גם הבחינו בכך שהמטוס נע מעלה ומטה במהירות. כעבור חמש דקות אבד הקשר עם המטוס.