שופינג ישירות מהפיד: אינסטגרם השיקה קניון מקוון
הרשת החברתית תאפשר להירשם לשירות השופינג, ולהתחיל לקנות מוצרים בקליק אחד כשיוצגו בפיד. עדיין לא ידוע אילו עמלות תגבה מהסוחרים, אך לחברה יש כבר הסכמי שת"פ עם מותגים כאדידס, זארה, נייקי ו-H&M
- תחזית: הסטוריז באינסטגרם יכניסו השנה יותר מסנאפצ'ט כולה
- וול סטריט ננעלה בעליות; פייסבוק ירדה ב-3.3% - ביומה הגרוע השנה
- ווטסאפ תקבל דפדפן מובנה משלה, וחיפוש תמונות בסיוע גוגל
המהלך נועד להוון את הפעילות של אינסטגרם, שכה רוב הכניסה לפייסבוק רק מפעילות פרסום. עדיין לא ידוע איזו עמלה תגבה אינסטגרם על כל עסקה, אך נודע שחתמה על הסכמי שת''פ עם יותר מ-20 מותגים בינלאומיים כגון אדידס, H&M, נייקי, זארה, יוניקלו ופראדה.
ההרשמה כמו בכל אתר שופינג: ברגע שהמשתמש רוצה לרכוש מוצר באתר, הוא יועבר לעמוד בו יתבקש להזין את פרטיו. ניתן לשמור את המידע לפעמים הבאות, והוא יוצמד לשם המשתמש. ניתן לשלם גם בפייפאל וגם בכרטיסי אשראי, כשאינסטגרם צפויה לתמוך בהמשך בפלטפורמות אחרות כגון Shopify או ChannelAdvisor.
כ-130 מיליון משתמשים כבר הראו עניין בביצוע רכישות באינסטגרם בכל חודש; בספטמבר נחשף טאב חדש של ערוץ הקניות האמריקאי שלטענת אינסטגרם, עורר עניין בקרב כ-40 מיליון משתמשים. עם זאת, המוצרים שהוצגו שם נרכשו באתר הערוץ, מה שהוציא את המשתמש מתוך האפליקציה. כעת פייסבוק תוכל לגזור את העמלה ולשמור את המשתמש והמידע על תחומי העניין שלו בצורה יותר מפולחת ומדויקת.
השאיפה של פייסבוק תהיה ככל הנראה להרחיב את התכונה הזו ולהפוך את אינסטגרם לסוג של קניון מקוון. היתרון של פייסבוק במקרה הוא בכך שאינה מוכרת ישירות ורק מספקת את פלטפורמת המכירה. הלוגיסטיקה והאחריות על המכירה הסופית מושתת על המוכר, מה שמוריד באופן דרסטי את עלויות התפעול.
עם כמיליארד משתמשים, לא תהיה לפייסבוק בעיה לשווק את הפלטפורמה שלה למותגים עולמיים. לא ברור אם בהמשך פייסבוק תוסיף את התכונה החדשה גם לרשת החברתית הראשית או לווטסאפ - אך אין שום סיבה שהיא לא תעשה זאת. יכול מאוד להיות שבעתיד מפרסמים יוכלו להעביר תמונות של מוצרים בצ'ט או בקבוצות ווטסאפ ולאפשר למעוניינים לרכוש את המוצר ישירות מתוך ההודעה.