נטפליקס מפסידה 192 מיליון דולר בכל חודש בגלל אנשים שמשתפים חשבונות
תחקיר חדש מגלה שגולשים שצופים בתוכן של החברה דרך סיסמה של חברים ובני משפחה מהווים הפסד של מיליארדי דולרים בשנה עבורה. נטפליקס סובלת מהתופעה הזו יותר ממתחרות כאמזון והולו; כיצד תוכל לפתור את הבעיה?
נטפליקס מפסידה כ-192 מיליון דולר בחודש בגלל משתמשים פיראטיים שמתחברים דרך החשבונות של משפחה או חברים - כך גילה תחקיר TechCrunch. הכוונה היא למשתמשים שחולקים את אותה סיסמה עם כמה אנשים, כשאינם חיים יחד.
- אפל תחשוף מתחרה לנטפליקס בסוף מרץ
- ג'י.פי מורגן: "אפל צריכה לקנות את נטפליקס, זה רק יעלה לה 189 מיליארד דולר"
- ספוטיפיי מזהירה: מי שישתמש בחוסמי פרסומות - חשבונו יבוטל
כ-48% מהמשתפים לוקחים את הסיסמה מהוריהם, ועוד כ-14% מהחשבון של אחיהם. לפי המחקר, חסך כך כל פיראט כ-210 דולר בשנה, בעוד הפסדי נטפליקס מטפסים ל-2.3 מיליארד דולר.
נטפליקס סובלת מהתופעה יותר משירותי סטרימינג אחרים: הזמן ממוצע של חיבור עבור משתמש פיראטי עומד על כשנתיים, לעומת כשנה וחצי באמזון ופחות משנה ב-Hulu. אמזון מפסידה כ-45 מיליון דולר בחודש משיתוף חשבונות והולו כ-40 מיליון. רוב השותפים בחשבונות הם בני דור המילניום, שמהווים כ-18% בנטפליקס ו-20% בהולו. באופן מוזר, דווקא בני דור הבייבי בום (ילידי שנות ה-50) מהווים רוב באמזון עם כמעט 20%.
בעבר נטען שקשה להאשים את הפיראטים הללו, שכן לא היו מתחברים לשירות באופן חוקי אם לא היו משתמשים בחשבון של מישהו אחר. ואולם, המחקר של טקראנץ' מציג תמונה אחרת: כמעט 60% מהם היו קונים מנוי אם היו נחסמים משימוש בחשבון ששותף. המספרים נמוכים יותר עבור הולו (38%) או אמזון (27.6%), כנראה בגלל העניין המופחת בתוכן שזמין בשירותיהן.
בנטפליקס לא מעוניינים לצמצם את התופעה בעזרת פתרון טבעי כהורדת מחירי המנוי; החברה אף הודיעה לאחרונה שתעלה את מחיר המנויים. מנגד, הציגה הולו הציגה מנוי מוזל בעלות של כ-6 דולר. אין הרבה שתוכל נטפליקס לעשות בנידון מבלי להגביל את זמינות החיבור להתקנים ספציפיים - כאלה בעלי רכיב זיהוי ביומטרי, או קישור לאפליקציית מובייל שתאמת את זהות הגולש. מדובר במהלך שיצריך גם נתוני מיקום, מה שישפיע על פרטיות המשתמשים ולא יספק להם-עצמם כל ערך. ואולם, 2.3 מיליארד דולר בשנה הוא סכום גדול, ויתכן שמשקיעיה ידרשו צעדים משמעותיים בנושא.