$
אינטרנט

ספוטיפיי מזהירה: מי שישתמש בחוסמי פרסומות חשבונו יבוטל

תנאי השימוש החדשים של ספוטיפיי שייכנסו לתוקף במרץ הקרוב, אוסרים על שימוש בחוסמי פרסומות או חשבונות מזויפים. כל מי שיזוהה כעושה בהם שימוש יחסם

שירות כלכליסט 13:5610.02.19

ספוטיפיי פירסמה היום (א') את תנאי השימוש החדשים, שייכנסו לתוקף החל מה-1 במרץ הקרוב. לפיהם, החברה תחסום את מי שיזוהו כמשתמשים בחוסמי פרסומות באופן גלוי. הכללים החדשים מצהירים במפורש ש"עקיפת או חסימת פרסומות בשירות ספוטיפיי, או יצירה והפצת כלים שמטרתם חסימת פרסומות בשירות ספוטיפיי", עשויים להביא לביטול או השהיה מיידיים של חשבון המשתמש.

 

ספוטיפיי כבר נוקטת באמצעים משמעותיים במטרה להגביל חוסמי פרסומות. בדוח של DigiDay שפורסם באוגוסט, הדובר של החברה חשף כי היא הכניסה לפעולה "מספר אמצעי גילוי שמפקחים על צריכת השירות, כדי לגלות, לחקור ולטפל במניפולציה מלאכותית של שירות הסטרימינג."

דניאל אק, מייסד ומנכ''ל ספוטיפיי, מי שחוסם פרסומות יחסם בעצמו דניאל אק, מייסד ומנכ''ל ספוטיפיי, מי שחוסם פרסומות יחסם בעצמו צילום: גטי אימג'ס

 

במרץ שעבר, דווח שכ-2 מיליון ממשתמשי ספוטיפיי (בערך 2% מכלל בעלי החשבונות בשירות) מתחמקים מפרסומות באמצעות אפליקציות וחשבונות שונים. החברה החלה לפעול נגדם ע"י השהיית חשבונות שזוהתה בהם פעילות יוצאת דופן. למשתמשים נשלחו אזהרות במייל וניתנה להם הזדמנות להפעיל מחדש את חשבונותיהם, זאת לאחר שמחקו את תוכנת חסימת הפרסומות שלהם.

 

במספר מקרים נדירים בהם הבעיה לא טופלה, ספוטיפיי ביטלה לצמיתות את החשבון. תנאי השימוש החדשים נותנים לספוטיפיי את הסמכות למחוק חשבונות מיידית, וללא אזהרה מראש. מדובר במדיניות יוצאת דופן, לאור העובדה שערכה של ספוטיפיי נגזר בין השאר ממספר המשתמשים החודשי שלה. אפילו אם חלק קטן ממשתמשיה אינו מייצר לה הכנסה על ידי פרסומות, הם עדיין שימושיים עבורה בדוחות הרבעוניים. עם זאת, נראה שבחברה החליטו שמוטב לה ללא לקוחות בעייתיים.

 

עם פרסום ההנחיות החדשות, מתחילה תקופה חדשה ומעניינת עבור החברה, שבכוונתה ליצור רשת פודקאסטים חדשה. בסוף השבוע הודיעה ספוטיפיי על רכישת חברות הפודקאסטים Gimlet ו-Anchor. בנוסף, בדו"ח הרבעוני האחרון שלה שפורסם בשבוע שעבר, הוצג שהחברה מורווחת, לראשונה ב-13 שנות קיומה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x