בנק הפועלים מצטרף לשירות העברות הכספים של חברת סוויפט
השירות החדש, שאמור להפוך לסטנדרט עד שנת 2020, יאפשר שקיפות רבה יותר בתהליכי העברות כספים, כמו גם מהירות גבוהה יותר של העברת תשלומים ויכולת מעקב אחר עלויות
בנק הפועלים יהיה הבנק הישראלי הראשון שמצטרף לשירות התשלומים החדש של חברת העברות התשלומים סוויפט. אחרי 30 שנה של סליקה מסורתית, החליטו בסוויפט לשפר את שירות הסליקה הבינלאומי ולספק שירותי בקרה ושקיפות בזמן אמת על העברות הכספים לכל אורך השרשרת.
- זו כבר תופעה: מערכת סוויפט נפרצה שוב
- ראש חטיבת החדשנות בבנק הפועלים: "התחרות על חווית הלקוח תטלטל את העולם העסקי"
- "הכניסה של ענקיות הטכנולוגיה לפיננסים בלתי נמנעת - אבל אין שום היגיון למנוע מהבנקים להתחרות בזירות אלה"
כידוע, בנקים עובדים לפעמים עם מספר ספקים של שירותי סליקה (בנקים אחרים או גופים אחרים) על מנת לטפל בהעברות כספים. הטכנולוגיה החדשה של סוויפט אמורה לייצר בנצ'מרק חדש לכל העברות הכספים הבינלאומיות עד שנת 2020.
הצורך בשירות החדש נובע מדרישות השוק להעברת תשלומים מהירה יותר ושקופה יותר, כך שללקוח תהיה אפשרות לעקוב בזמן אמת אחר תנועת הכספים - גם אם תהליך ההעברה כולל מספר בנקים בתווך, ואת שרשרת העמלות ששולמה לאורך התהליך.
השירות החדש של סוויפט מספק כיום את התשתית להעברות כספים בהיקף של מאות ביליוני דולרים ביום, על ידי 60 הבנקים הגדולים בעולם – מחזור שמהווה כ-55% מתנועת הכספים דרך סוויפט.