בלעדי לכלכליסט
הלחמים של ברמן ירדו ממדפי ויקטורי בעקבות סכסוך עסקי
רשת המזון המונה כיום 46 סניפים עצרה את ההתקשרות עם המאפייה השנייה בגודלה בארץ, לאחר שזו סירבה לשפר את התנאים המסחריים
רשת ויקטורי חדלה מהזמנת מוצרים ממאפיית ברמן, כך נודע ל"כלכליסט". לטענת רשת המזון מאפיית ברמן סירבה לשפר את התנאים המסחריים של הרשת, זאת בעוד ספקי מאפים אחרים בקטגוריה שיתפו פעולה עם דרישת הרשת ושיפרו את תנאי הסחר. אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת, המונה 46 סניפים מסר: "אין סכסוך עסקי, אלא החלטה שלא להחזיק את מוצרי המאפיה היחידה שסירבה לבקשה לשפר את תנאי הסחר לרשת".
- צמיחה של 3.5% במכירות החנויות הזהות של ויקטורי, הרווח עלה ב-13%
- ממשיכה להתרחב: צמיחה של 14.5% במכירות ויקטורי
- ויקטורי מנסה להעמיק אחיזה בת"א: בעלי הרשת מנסה לרכוש את שוק אלנבי-רוטשילד
טיעון נוסף שמלווה את הרשת בבואה לשפר את תנאי הסחר נוגע לכך שזו בחרה שלא להכניס באופן אגרסיבי מותג פרטי, בשונה משופרסל ומרמי לוי. ויקטורי היא אחת ממספר רשתות המשווקות יחד מותג פרטי בשם "המותג", אך נוכחותו על המדפים שולית והוא אינו זוכה לתמיכה שיווקית. מדובר ביתרון ניכר לספקים, שכן המותג הפרטי ברשתות, נוגס ממכירותיהם. בהחלטה שלא לקדם מותג פרטי, מבטיחה הרשת לספקים את מלוא שטח המדף, כמו גם היעדר אלטרנטיבה זולה למוצריהם. יתרונות אלו, מצדיקים לשיטת הקמעונאים שיפור תנאי הסחר לאותן רשתות.
ברקע לדרישת הרשת לשיפור תנאי הסחר, עומדת צמיחה חדה של ויקטורי בשנתיים האחרונות, זאת בעקבות רכישת 18 סניפי מגה שהגיעה לחדלות פרעון. מהלך זה חיזק את ויקטורי ואפשר לה לחתום את הרבעון השני השנה עם צמיחה במכירות וברווחיות ולחלק דיבדנד בגובה 15 מיליון שקל. אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי מסר עם פרסום הדו"ח כי "העלייה בהכנסות מחזקת את המעמד התחרותי של ויקטורי עם שיפור בתנאי הסחר".